May 15, 2009

keTiKa ciNta

by Wyza Ibrahem

Erm, lagu ni memang suka sangat aku dengar... penyanyi asal Opick, penyanyi dari Indonesia, tapi telah dilagukan kembali oleh Siti Nurhaliza, so yang mana tak tau tu, ni bukan lagu Ct k... Kat page aku ni pon ada lagu ni... Tapi memang la Ct nyanyi lagi sedap dari Opick ni, music arrangement pon dah lain...so i choose Ct k...

Aku suka liriknya, mendalam... Lagu ni lagu ketuhanan, tapi bole dikatakan cam lagu cinta gak...

Cuba nengok liriknya...


Ada tiada rasa dalam jiwa
Rindu akan memanggil-Mu
Karna setiap jiwa t'lah bersumpah
Setia hanyalah kepada-Mu

Bila cinta ada di dalam jiwa
Wangi bunga dunia tanpa nestapa
Segala yang dirasa hanyalah Dia
Hati 'kan memuja hanya pada-Nya

Ketika cinta memanggil
Gemetar tubuhku
Ketika cinta memanggil
Hangatnya nafasku
Ketika cinta memanggil
Menderu sang rindu
Ketika cinta memanggil

Rindu... rindu... rindu qalbu
Memanggil-manggil nama-Mu
Seperti terbang di langit-Mu
Tenggelam di lautan cinta-Mu

Bertabur qalbu yang rindu
Melebur menjadi satu
Bagai menari diiringi pelangi
Ketika cinta memanggil

So, adakah aku dalam mood cinta? Ahaks... Mane ada, saje saje la... Aku ni kan memang jiwang karat karot...hahaha... Cuba korang dengar lagu tu sambil memejam mata.... Menusuk tuh...

No comments:

Post a Comment