November 01, 2010

pemain hati

kejujuran...masih wujudkah dalam setiap insan bila berpasangan, bila menjalinkan hubungan hati? atau sekadar bermain kata kata untuk memerangkap kasih untuk dipamer ke dalam jiwa? ya, kau mungkin boleh mengukir pelbagai kata kata manis tapi untuk apa? untuk kau hancurkan hati atau sekadar ingin membalas dendam dengan mempermainkan perasaan orang?

aku? hanya insan biasa yg mempamer kejujuran dan adakalanya kelurusan hati itu terserlah, dan mungkin dari situ pemain hati memerangkap dengan penuh belai kata yg mebuai perasaan, lalu aku pun terlena dengan ungkapan ungkapan jiwa yg mengamankan perasaan hati, kubiarkan hatiku dipermainkan meski pun tiada ku tahu niat hatinya sekadar menanam duri dalam hati.

sukarnya kutemui kejujuran meskipun sekumit, dan pada kau, terima kasih kerana berjaya membuatkan luka lama berdarah kembali, terima kasih kerana membiarkan aku tergapai gapai meneka hasrat hatimu, terima kasih kerana menghancurkan perasaan ku, terima kasih kerana membiarkan aku menjadi bodoh dimatamu. terima kasih di atas kejujuran palsu yg kau berikan.

aku hanya mampu berdoa agar aku selalu jujur terhadap sesiapa saja walaupun ianya tiada menguntungkan. teruslah meneka kejujuranku, kerana aku tidak pernah sekali curang mahupun tidak jujur, dan kalau itu mampu memuaskan hatimu, hancurkan saja  perasaan aku, aku redha. sesungguhnya Allah saja yg tahu perasaan peritku.


Ya Allah jika benar perasaan apa yang kurasa itu benar, Kau jauhi aku daripada manusia yg mempunyai niat niat yang  tidak baik terhadapku, dan jika perasaan itu tidak benar, ampunkan aku kerana telah mempunyai prasangka yg buruk terhadap mahlukMu...Amin

No comments:

Post a Comment