December 03, 2010

sukarNYA berkata kata.....

salam...
sukarnya berkata kata bila apa yang ditutur dan yang dibicarakan di salah ertikan. ada masa masanya tutur kata di dalam blog ini memang keras, bila marah segalanya keburukan kata kata yang terbuku dalam jiwa akan terluah dalam blog aku yang tak seberapa...seperti bait bait lagu dalam blog ini, "aku bukan nabi yang bisa sempurna, ku tak luput dari dosa"....

aku hanya penulis yang tak bertauliah, yang cuma menghambur kata kata di dada ruangan yang tak seberapa ini. aku menulis dan menaip hanya untuk memberi ruang pada jiwa supaya longar dari beban beban perasaan yang kutanggung, di sini aku harap aku tak dikenali di luar sana, sebab aku di luar sana takkan pernah sama seperti org yang menaip kata kata yang sopan dan lembut seperti ini...

aku seorang yang agak berjiwa keras pada luarannya, namun rapuh dan sentitf didalamnya, dan sesiapa yang mengenali aku (rakan sekerja mahupun kawan kawan sekolah) pasti tidak  percaya aku seperti ini...ada la sorang dua kawan sekolah yang komen sebegitu bial baca blog ni, dan aku tarharu.sememangnya tiada siapa yang betul betul kenal peridot sepi ni...

aku tidak mesra pada pertemuan pertama, dan aku dianggap sombong dan garang, sebab suasana tempat aku berkerja memang selalu bertemu dengan orang baru. aku tahu riak wajah aku memang begitu, bak kata pepatah, "muka kita memang tak boleh ubah tapi airmuka kita kan boleh ubah"... tapi tulah, aku dah terbiasa begitu...

dah 1.23am, besok nak keja...
malam ni pakai kain pelikat arwah ayah dan tshirt...buat tidur....
rindu sangat dengan ayah, cuma kain pelikat je pengubat rindu....
i miss him so much....al fatihah....

No comments:

Post a Comment