January 26, 2010

perihaL nama....

erm...
kalo sapa kenal aku
tahu lar nama aku sapa kan
aku tahu nama aku memang pelik
aku pon tak tahu napa ayah bagi nama camtu
tapi aku bangga
sebab aku tak pernah bertentang mata dgn orang nama cam aku
takde kwn2 yang nama sama cam aku
so aku bangga k.... bukan bangang...

so perbualan pagi tadi dengan bekas kakak ipar

dia :eija letak nama apa kat facebook, akk cari tak jumpa nama eija...
aku : org letak nama org lar...**** (aku tipu dia, aku tukar huruf i ke y, tiga lagi abjad mmg sama)...
dia : bila akk taip nama tu, byk omputih jer nama tu...
aku : a'ah, nama saya mmg cam nama mat saleh ( sambil gelak), memang la kak, kdg2 memang tak jumpa punya...

***************************tamat****************************************************

wei, kalo dia jumpe facebook aku, adoyai, takde privacy kan??
tak suka! tak suka!
dia sudah berjinak2 dgn tenet
so kena awas lar
kot kot dia jumpa aku kat tenet ni
aku, kat semua laman sosial aku ada
tapi aktif kat blog n facebook jer
yg lain tu suam suam kuku...hehehe!

yer, ada beberapa budak opis n staf aku ignore jer bila dorang add
rimas, aku lebih suka orang yg tak kenal aku, add aku kat facebook
making new friend, lebih bagus kan
kalo dorang add, dah approved
then pertanyaannya,knp pic akk lain eak?
yer, aku taw aku hodoh, pic jer cantik
tengok dpn mata tak sama cam gambar
so ko salahkan camera lar
ko nak salahkan aku nak buat apa kan!
chewah!!

ok sambung balik perihal nama
contoh, aku jawap satu phone cal dari supplier

dia : helo, u yang incharge ******** dept ker?
aku : yup w*** speaking
dia : i dapat no u dari bla bla bla, so i nak tanya u, bla bla... so mcmane yer
aku : ok, i tengok dulu, tapi u fax lar, attn to my name
dia : ok, your name please...
aku : w*** (dengan lantangnya aku beritahu nama aku)
dia : ok...liza (sometimes wira or riza, kdg2 supplier lain tanya berkali2, apa? )
aku :(bengang dan terus mengeja nama aku, dah selalu cenggini)
dia : ok, thanks
aku : you r welcome

contoh lain

dia : nama akk (tgk badge)
aku : yup nama saya, sambil mengeja
dia : ni jer?
aku : hah, kenapa?
dia : pendek sangat, memang ni je ker nama akk
aku : dah ayah bagi nama cenggini
dia : org ingatkan akk saja je letak nama glemer kat badge tu
aku : wei, ni badge kompeni, ingat bole suka2 letak nama cenggitu ker?
dia : owh, tak bole eak? tapi mmg pndek la kak....
aku : ayah sy cakap, letak nama pendek bagus, kalo sakit, memang tak panjang, sekejap jer dah sehat (hahaha, ntah2 ni ayah aku kelentong aku kot? )

erm...tapi alhamdullilah lar, aku kalo demam setakat sehari jer, chicken pox pon 5 hari jer... yang penting aku cepat sehat...

aku pernah tanya kat ayah

aku : yah...dapat kat mana eak nama orang ni? pelik bebenor lar?
ayah : kawan serani ayah yg bagi
aku : apa? kenapa plak mcmtu ( aku tak caya, sbb ayah suka main2, ckp susah nak serius)
ayah : iyer...
aku : betul ke mak?
mak : ayah ko tu ikut pandai sendiri jer, mak pon tak taw
aku : ayah, ckp betul2 lar
ayah :ermmmm....

so, aku malas nak tanya lagi, pasrah dengan jwp ayah....

besok, citer pasal perihal rupa k...
nak tido ni
dah kol 1.30am
adios............

1 comment: