August 05, 2010

5th August 1953 - 57 tahun

salam...
hari ni, bangun pagi, tak mandi lagi, wish selamat hari lahir kat mak dan cium pipi mak. mak nangis, dia kata doakan dia panjang umur supaya dia boleh jaga kitaowg... sedih kan...lepas solat memang itu yang selalu aku doakan, kesihatan mak, dah kesejahteraan keluarga...

lepas ayah pergi, aku tahu mak sunyi, kekadang bila aku balik keja, dia tengah pasang vcd perkahwinan along yang pertama dulu. dalam video tu ada kelibat ayah, nampak arwah ayah kehulu hilir...

minggu lepas dia keluarkan baju baju ayah yg dia dah packing letak atas almari.. ada sehelai dua yang masih ada lagi bau ayah... dia keluarkan dan letak belakang pintu supaya dia bole bau selalu...sedih kan? pemergian ayah menjelang hari ni baru 5 bulan 3 hari...

kadang kadang bila dia teringat, dia selalu gak nangis, tu yg aku tak bole tahan, bila makan benda yg arwah suka, dia akan sebut... hari hari dia akan cerita tentang arwah ayah... kalau dia keluar pi mana mana pon, dia nak cepat balik, sebab dia rasa macam ayah ada kat umah...

tak mampu aku nak taip lagi, mengalir airmata ni...
SELAMAT HARI LAHIR YG KE 57 TAHUN BUAT MAK...

No comments:

Post a Comment