August 21, 2010

kawen?

Salam..
Semalam masa nak berbuka puasa, adik aku tanya, 'Ja, kau tak nak kawen ker? Aku diam, dah malas nak jawap. Tapi selama ni dia memang tak pernah tanya pon. Aku tahu dia risau, maklum la, bulan ni aku baru saja  mencecah usia remaja purba, hehehe, 30 tahun saja.

Siapa yang tak nak kawen? Aku nak jugak ada keluarga, ada suami, anak2. Tapi lom ada jodoh kan. Aku tahu semua orang kata aku memilih walhal tak pon. Terus terang aku cakap, aku memang tak mencari pon, dah letih, aku teruskan apa yang ada saja, sibukkan diri dengan keja.

Lagipun aku dah biasa sensorang, tapi sampai bila kan. Ntah lar, bila single ni memang best, tiada kongkongan, bebas kemana mana, tapi bukan jauh mana pon, bila ada masalah aku ada kawan kawan yang bole berkongsi rasa, lelaki dan juga perempuan. Tapi yang tak best nya bila dah tua nanti, sapa nak jaga kan? takde waris, so nak tak nak kena kawen jugak kan!

Semalam keluar dengan kawan lelaki, dia pon cakap benda yang sama, suh aku kawen...Ni la topiknya bila dah mencapai usia sebegini. Nak tak nak kena terima jer, walaupun hati pedih.

Erm...masa birthday aku haritu, si dia ada wish. Ok lar, aku balas, tup tup sampai hari ni dia dok sms aku. Aku memang malas nak layan, aku pernah tanya dia dulu, tak putus asa ker? Dia kata dia takkan putus asa. So patutkah aku bagi peluang kat dia? Aku dah pernah bagi dia 2 kali peluang dulu, so? Dia kata niat dia ikhlas, dan pasal hal dulu tu, dia mintak maaf.

Dia kata dia nak kawan dengan aku macam dulu dulu. Tapi aku dah jeran, ikhlas ker? Atau dia hanya memandang fizikal saja. Macam kawan aku cakap, 'well, u  ada satu tarikan untuk orang pandang kat u, so mungkin si dia memandang itu.' Aku benci kalau cakap pasal ni. Aku jawap balik, 'takkan la lelaki buat keputusan dengan memandang itu'. Dia diam....hahaha terjerat.....

Masa aku tengah menaip ni pon dia sms aku, aku tak balas pon. Dah, nak tido...
Adios...........

No comments:

Post a Comment