May 25, 2010

adakah kita jujur?

salam...

sesungguhnya aku mohon kekuatan diri daripada yang esa  untuk berhadapan dengan bos besok.
tak sanggup lagi aku melihat orang yang telah diberi peluang, orang yang telah diselamatkan periuk nasinya, tidak berubah, malah makin menjadi jadi tingkah lakunya.

aku juga manusia biasa, aku juga tak lari daripada membuat kesilapan.
tapi ntah lar, pasal keja, susah la nak cakap.
JUJUR.... adakah kita selalu jujur?
aku? memang LURUS sangat, semua benda mesti nak kena betul, jujur, tepat.
tapi aku tak boleh nak suruh semua orang berlaku jujur.
bukan semua orang macam aku, bukan semua orang aku boleh kawal.

aku jarang berbohong, tapi untuk menutup aib seseorang, aku bohong la juga, BOHONG SUNAT!
tak salah kan?
kadang kadang aku bukan berbohong, cuma aku tidak memberitahu kebenarannya.
erm... tapi aku bole mengesan kalau orang berbohong, bukan expert tapi kira boleh lar.
boleh diketahui dari anak matanya, tingkah laku dan intonasi suara.
tapi terus terang aku cakap, lelaki sukar untuk dikesan pembohongannya.
dan lelakilah yang paling ramai yang tidak jujur. SETUJU?
maaf kalau kata kata ini menyinggung perasaan.

adios, nak tido ni..
tengah dok pikir pikir bunga bahasa camne nak cakap dgn bos ni.
ZZZZZZZZzzzzzzzzzz.......

No comments:

Post a Comment