May 14, 2010

takde benda yg akan dtg bergolek!!

iyer bukan semua datang bergolek, kena usaha, aku tahu pasal tu, tapi memang mudah bagi yang bercakap bukan mudah seperti aku yang mengalaminya.

pasal apa aku mengarut ni, pasal apa lagi, pasal jodoh la. (sebab aku dah bosan orang asik bertnya)  wei, bukan aku tak nak kawen, tapi aku belum jumpa lagi idaman kalbu, yang betul2 sehati sejiwa, yang bole dijadikan suami sampai bila bila, bukannya yang kawen 9, 10 bulan pastu cerai...

memilih? sapa yang tak memilih! jual mahal? aku perempuan takkan la perigi carik timba, aku masih lagi berpegang pada adat adat ketimuran....

aku paling pantang bila sapa sapa cakap macamni, aku pon tak pernah komen2 pada sapa sapa guna perkataan macamni. iyer, aku tahu memang kasar, tapi aku tak pernah nak komen komen yang bersifat peribadi, hidup kau, kau sendiri yang mencorakkannya, dan sampai bila kau nak hidup di atas nasihat dan kata kata orang!

keras kepala? memang aku keras kepala, sume orang pon keras kepala, kalo tak caya, hantuk lar kat dinding, tengok keras ke tak! lembut hati, kalau orang yang benar benar mengenali aku, korang tahulah macam mane lembiknya hati aku, so mana yang tak kenal tu, jangan adili orang tak semena mena...

aku manusia juga, bila diluka aku berdarah juga, jangan suka mengeluarkan perkataan yang menyakitkan perasaan orang, baru 2 bulan, kau takkan kenal aku sepenuhnya, so jangan suka suka nak mengomen aku, aku memang lar tak menjawap balik, sebab aku hormat pada orang yang lebih tua dari aku...

aku sedih bila dia cakap macamtu, aku terasa sangat, memang kecik hati, tapi takpela, kat sini je mampu aku luahkan...

tak nak menaip lagi, lagi taip lagi hangin....
adios....lom solat asar lagi ni.....
bye....wassalam......

3 comments:

  1. wyza...kita 2 ni sebenarnye sama je..dua2 keras kepala,tp 1 time ada lembutnya..2-2 kasar...tp kalau tak kena cuit takde point kita nak ber kasar,tol tak?
    well, pasal jodoh..sama je wyza.ada bf ke, takde bf ke...diorang ttp akan tanya soalan yg sama.kdg2 susah nak bg depa paham..JODOH maa... usaha mcm mane pn jodoh tak mai lagi nak buat lagu mana?tol tak?hmm...tawakal la wyza..semoga wyza jumpa dgn sum1 yg btl2 blh bahagia kan wyza sampai akhir hayat.

    ReplyDelete
  2. syima..
    thanks sebab memahami...
    setuju sngt dgn kata kata u....

    ReplyDelete
  3. this is wat i feel now dear....

    ReplyDelete