October 16, 2009

tabiat atau tebiat?

tabiat ni memang tak bole ubah. tabiat apa?
beli majalah. dulu dulu masa muda muda la, chewah, macam tua  lar sanga...
aku beli majalah yang cover Siti Nurhaliza, kalau pic dia sebesar kuman ada kat majalah tu,
tu pun aku beli, memang mereng betul...
minat punya pasal beb, berhabis duit pon tak pe kan...
ni pic majalah tuk bulan nie yang aku beli...


 eh, ni tak nampk pic cover ct kat URTV tu, upload lagi satu...


ni hah...
 sempena 10 tahun keluaran, dapat free beg ni

aku ingat lagi, tarikh hari ni la, 16 Oct 1999, aku beli majalah EH, keluaran pertama,
cover Siti Nurhaliza, sampai sekarang aku tetap beli majalah tu.
So kiranya sudah 10 tahun kan...
Ada la jugak melepas satu atau dua keluaran dalam setahun...
Masa awal keluaran, sebulan 2 kali, tapi sekarang sebulan sekali...
Harga RM4.50, sekarang ni RM7.00
Majalah EH ni macam goreng pisang panas, cepat abis...
Keluaran bulan Sept aku tak dapat beli...
Sebabnya tak sempat nak gi kedai mamak...
Bz sesangat, maklum la ada Warehouse Sales...
 keluaran pertama OKT 1999

Ok, tu citer pasal majalah EH, ada majalah lain jugak yang wajib dibeli setiap bulan.
Iaitu majalah RAPI, ni memang tak mis beli.
Sebulan 2 kali keluaran...harga RM4.00

Maskulin pon best gak bulan ni, ni aku dapat info dari blog P.A.K.W.E.
Pakwe promote majalah tu dalam blog dia, cam best jer,
lagipon covernya ZAQUAN ADHA....
cute siot, sapa yang taknak beli kan...
spesis gue la...kembar....hahaha...

Intrend pon aku beli jugak, tak sangka Rosie Haslinda Nasir jadi EDITOR majalah InTrend.
HuHuhu...cam kenal bebenor aku kat dia eak.
Tak la, dulu dia penulis kat majalah EH, then lama bebenor tak nampak nama dia kat majalah EH,
rupanya dah berpindah kat majalah InTrend..
Aku suka gaya penulisan Rosie Haslinda Nasir, bersahaja tapi best...

Rosie Haslinda Nasir
TApi bulan ni aku tak beli InTrend, kopak siot...
lagipon aku dah beli majalah GLAM & URTV cover Siti Nurhaliza..
Mak pon duk asik bebel jer, sebab aku beli majalah...
Dia kata nanti dia rebuskan majalah tu buat sup kasik aku makan...
Eleh, dia pon baca jugak....time borink borink tu...

Sememangnya aku memang antu majalah, jangan la ajak aku pegi kedai buku atau kedai majalah...
memang banyak la majalah aku beli...
Tapi yang wajib beli mestilah EH & Rapi, setiap bulan...
yang lain lain tu kalo topik menarik, atau cover menarik, atau cover CT Nurhaliza,
memang gerenti aku beli....
 
So, kenapa aku labelkan sebagai 'tabiat' beli majalah ni?
Sebabnya, aku beli jer, bacanya....hahahaha.....jawapannya...
kalo ada masa k...kadang kadang tu sampai tak bukak  lagi bungkusan plastic tu...
Aku men beli jer, sampai lupa nak baca...
Lagipon aku kalo baca majalah bukan bole sejam...tapi 2 atau 3 jam....
Lama siot...kan...aku teliti la beb...sama gak kalo aku baca suratkhbar
mmg cenggitu....tapi ni tabiat yang baik kan....

Bulan ni aku beli 6 majalah (seperti gambar diatas), tapi yang sudah dibaca,
hanya majalah MASKULIN & UTRV...
yang lain tu belum lagi....ahaks....
dah la..lama plak membebel....
adios....




5 comments:

  1. seronok kak ida baca entry ni. dulu2 kak ida mcm wyzalah. bukan aje yg ada cover dct, yg ada muka dct walau kecik pun beli, tp sekarang beli jugak. tp yg cover ajelah.. hehe....

    majalah rapi, eh, maskulin tu semua x pernah belilah wyza. eh tu best ke? nanti nak beli lah sekali bila ada cover dct..

    ReplyDelete
  2. majalah rapi mmg bagus kak, ada info info kesihatan, mcm2 ada, sbb tu sy tak mis beli...

    maskulin byk info pasal lelaki, sy bukan selalu beli, kalo ada cover menarik atau info menarik, sy beli lar...

    ReplyDelete
  3. aku pun minat siti..hikhikhik...

    ReplyDelete
  4. Ixora kalau beli majalah...suka tgk gambar aje. Lagi2 kalau ada gambar Datuk CT gak!

    :D

    ReplyDelete
  5. sue
    yg ada cover ct, wajib beli siot

    ixora
    hehehe...cayalah...

    ReplyDelete