October 25, 2009

trusT no One....



ntah lar
tetiba aku blur
selama ni aku tak pernah pikir macamni
tapi bila banyak benda dah berlaku
dan aku dapat rasa
sebenarnya ramai yang ambil kesempatan ke atas diriku

bukan apa, biasa la kat tempat keja
pangkat pon bukan besar mana
kuasa pon tak la banyak mana
tapi cakap aku tu laku la kadang2 tu
dan semua kalo depan aku....
ceh...pijak semuat pon tak mati
kalo belakang aku....
mahu dia panjat tengkuk aku ni
dia pijak2 sampai patah lapan

aku sebenarnya tak heran la apa orang nak kata
tapi kalo dah asik dengar orang cakap
orang repot kat aku...
hati mana yang tak tersentap oooiiiii!!!!
aku pon manusia gak
bukan robot yang dilatih buat keja jer

memang susah jadi ketua
nak jaga hati semua orang...
hati aku....aku sendiri je yg jaga
pikir la sendiri
kalo setakat ko buruk2 kan aku
apa yang ko dapat, dosa je ko nak pikul ke sana ke mari
lambat laun ada jugak orang repot kat aku
tapi pesen aku plak
kalo orang NGADU tu
aku dengar je, tapi jiwa mmg tersentap ni

tapi yang baiknya, aku tak tanya orang tu
sebab aku tak sanggup nak tengok airmuka dorang
bila aku tanya dorang nanti
dan aku pon tak nak panjang lebar 'drag' hal tu lebey2
banyak benda lagi aku bole buat
keja aku yang berlambak2 tu sapa plak nak tolong

lagipun bukan bole percaya sangat mulut dorang ni
tapi bukan semua yang suka buruk2 kan orang lain kan
dia beritahu kita sebab dia tak mahu kita diperbodohkan
itu jer...
lagipun ada satu kes, ada sorang budak dapat rekod percakapan tu dlm hp
so, bukti dah ada....
itu dah terang bebenor la dia mengata aku
bila ditanya tak nak ngaku plak



macam hari ni aku bagi briefing
lama gak tak bercakap dengan dorang
45 minit, lama tu, biasanya 15 minit jer
key words for today...
TRUST NO ONE & PRACTICE MAKES PERFECT!
tapi olahan panjang lebar lar...
senang je aku cakap
kalau tak bole ikut rules aku
tak bole ikut rules management
tak respect aku
tak layak la keja dengan aku
dipersilakan keluar
aku bentangkan carpet merah tuk ko kuar dari dept tu

dah....
aku nak tido
besok nak mengadap muka orang lagi
tadi baru selesai satu kes
perang mulut kat dept semalam
dua orang, lelaki dan perempuan
semalam kan aku tak keja
dorang jadi setan la, buat hal....
cube kalo aku ada, mana berani
berpura pura dorang ni


besok ada satu kes lagi
nak kena jumpa dan kaunseling
kalo tak makan saman gak
well... get out from my dept...
adios........ZZZZzzzzzzzzzzz

11 comments:

  1. ye ar kak..pastu dh ngate kite leh lak buat muke tak bersalah..series kdg2 org yang mcm baik giler dgn kite tu, yg mengata kite balik..

    ReplyDelete
  2. shira, tu ragam org di dunia ni...
    tensen pon ada... like i said, trust no one...

    ReplyDelete
  3. yup btl tu..org yg baik dgn kita tula yg suka mengata kita kaw2 nye..tapi kalau hal pejabat..susah nak kata sebab dilot pun orang bawahan..tp kalau soal kawan, bila ada kawan mcm tu..mmg sedih la...

    ReplyDelete
  4. dilot
    orang bawahan tetap sama juga dgn org atasan, takda apa yg nak dibanggakan dgn org atasan...
    tapi adakalanya, org bawahan lagi baik pekertinya dari org atasan...

    ReplyDelete
  5. sabar ek wahai akak ku
    hehehehe
    manusia mmg cni
    sy pn pnh alami bnda cni but all we can do is be patient..
    one day, Allah will show us the way..

    :)

    ReplyDelete
  6. besabarlah....saya pun menghadapinya..
    entah kekadang ingin berkerja sendiri sebab selagi kta makan gaji macam tulah.....

    entahlah.....

    ReplyDelete
  7. banyakkan bersabar la yerk.. kehdupan sekarang x semurni dulu. yang berleluasa mengeluarkan suara2 busuk mereka. hati2 dengan mainan ragam manusia. dimana sahaja ada sahaja moral2 yang negatif ni. tempat kejer lama dulu cam gitu gak.. memang mereka tu cam si*l. kena banyak bersabar jer.. kalau x sabar memang dah pecah mulut kena korek dengan kapal korek.. huhuhuhu

    ReplyDelete
  8. salam.. peridot.. bak betenang erkk..

    ReplyDelete
  9. judiene & aireel

    perkataan sabar tu mmg selalau lekat di hati...

    ReplyDelete
  10. tunjuk bintang

    alami perkara yg sama jug ker?
    semua org pon alaminya kan!!!
    bila la nak berakhir perkara mcm ni...tensen!!!

    ReplyDelete
  11. setia kasih

    wkmslm...
    thanks kerna sudi singgah..
    jiwa ni, tuhan saja yg tahu...

    ReplyDelete