April 11, 2009

ciTER hiNDusTAN



by Wyza Ibrahem

Dah lamer bebenor aku tak tengok citer hindustan. Yelah aku memang tak cuti hari sabtu, kecuali ada org kawen ke baru dah apply cuti hari sabtu. Ni bos aku dgn berbesar ati bagi aku, yelah nanti aku pergi BP mane ader off day. Kena keja 2 minggu tanpa offday (mmg sakit sakit la bdn aku ni nt) So lepas aku balik dari gi Bank aku pon menelentang la kat depan tv. Takde sape sape plak kat umah ni..so aku pon layan jer citer kat tv tu. Erm, cam best jerk aku so aku nengok la smpai abis..


Ader 2 hero, Bobby Deol dan Arjun Rampal, heroin Amisha Patel (aku ni kalo pelakon hindustan, semua nama aku mmg ingat). Kisah cinta tragik ni..aduss..tangkap leleh plak aku nengok..Bile part diaorg saling pandang memandang dengan penuh perasaan, pastu pelok dengan erat, mengusap gusap pipi,...fuhh..aku pon nak jugak, tapi sape yg nak pelok aku. (gatal sunggoh aku ni, hahaha). Memang peelliing abih la aku nengok..


Kenapa citer hindustan ni seronok ditonton, erm..aku ni mmg antu citer hindustan. Tapi bapak aku plak suker layan tamil, tension plak aku(muka bapak aku pon mcm hero tamil gak, tapi tak la legam sangat) . Hari Ahad aku nak nengok melodi, dier plak nak tengok citer tamil. (mmg tension)
Katanya citer tamil ni adalah citer kehidupan, keluarga dan pergorbanan, hindustan plak citer cintan cintun jerk. Eleh..yele tu..yg bonarnya dia tak nak kasik aku tengok melodi la tu.



Citer hindustan mmg best, romantik n dramatik, mana la ko bole tengok lelaki nangis, kecuali dalam citer hindustan jer, betol tak??hahaha, takde insuran mulot aku ni. Pakai baju lawa lawa, makeup cantik cantik, nampak natural, tak la over mcm citer SPA Q tu... makeup erm....mcm
muker antu jer aku tengok. (hahaha, kena saman aku ni nt)


Ape ape pon, mana yg baik dlm citer tu ambik la jadi panduan ke, menilai betul ke tak, relevan ker, ape ape jelah. Dan yang penting korang jangan la plak guling guling kat taman bunga, menari atas keretapi ker, tu tandanya korang nak carik nahas beb... Tak sesuai dalam alam realiti k, dalam filem atau drama bole la..tapi kalo mana yang dah halal tu dalam bilik, bole la..guling guling atas katil..tol tak...layannzzzz....

No comments:

Post a Comment