April 10, 2009

iNTerVieW ???

by Wyza Ibrahem

Akhirnya aku tak pegi juga interview keja goverment tu. Ada seseorang kawan cakap 'follow your instinct'..thanks buddy.. Puas aku mencari sebab pada diri sendiri kenapa, mengapa...
Adakah aku sukar untuk berubah? (seorg kwn bgtau nih). Bukan begitu, bukan tidak mahu berubah, tapi ntah la..Semua org dok kata aku bodoh sebab tak pergi tapi aku tak bole nak paksa ati aku demi puaskan hati orang. Ati aku plak mcmane??

Memang la keja goverment ni banyak kemudahan, tapi aku dah biasa dgn 'retailing'. Kerja sekarang ni satu kepuasan, banyak cabaran..aku jenis tak suke dok diam jer. Aku dah biasa ada 'team'. Managing team, giving instructions, develop staff n lots more. Lagipon keja ni bukan aku mintak, si Liliyn ni dok lorat isikan borang kat SPA. Yelah abg dan dia keja goverment, aku swasta..

Tapi apa salahnya keja swasta, dengan keadaan politik sekarang ni, belum tentu kerjaya di kerajaan akan terjamin satu hari nanti. Sukar tuk diramal politik Malaysia hari ni.

Erm, isnin depan aku ke Batu Pahat, 2 minggu. Dalam 2 minggu tu, banyak ke keja kena buat, tapi pengalaman kan. Best juga, dapat jumpe beberapa exec n manager dari stor lain. Berkongsi kongsi cerita, pengalaman gak tu...Erm, jam dah dekat kol 4.00 pagi ni, aku tak tido lagi..Ntahla, mata tak bole nak lelap..Semua org dok diulit mimpi, aku pula diulit sepi...hahaha..layaannnzz.

No comments:

Post a Comment