September 01, 2009

takDe mooD

hari ni aku takde mood
masa kat umah ok
tapi bila sampai tempat keja
berangin dan diam saja
masa sampai kat parking
kawan tempat keja cal
padahal dia memang dah nampak aku
aku saja tak nak jawap
dia pandang je
dahlah hujan
aku plak pakai baju kurung warna oren
pakai payung tapi basah gak
sebab tempias

aku naik ke ofis pakai lif
malas nak menapak naik tangga
3 tingkat plak tuh
padahal bos dah banyak kali warning
jangan naik lif
tapi aku belasah jer
aku kan memang degil
bukan selalu degil ni
kekadang jer...

sampai kat ofis
satu staf tegur
"kenapa kak wyza, cam takde mood jer"
aku jwp, "ntah la, tak tahu kenapa"
aku biasanya kalo takde mood
riak wajah aku pon dorang kenal
pastu memang diam jer
kalo tak suara aku yang paling riuh kat ofis tu

hari ni dapat banyak sms dari staf
ada yang datang lambat
ada yang tukar offday
sebab hujan
so ni pon memudaratkan mood aku

hari ni 1hb
so memang banyak keja nak buat
dan banyak laporan keja kena siapkan
semua kalo bole kena submit 5hb

turun selling floor
semua staf tengah sibuk
menukar pricetag
aku pon tolong jugak

pastu dengar staf cus service paging berkali kali
lepas satu exec, then satu exec, then satu exec
last sekali page aku
so aku attend la
aku bukan nak berkira
tapi kalau dah kena page tu
attend la, lama tau customer tu tunggu
semua orang pon sibuk nak buat laporan dan benda lain
tapi ni kan tanggungjawap bersama
kena pandai la bahagi masa kan
kalau nasib aku tak baik
aku yang akan dimaki oleh customer
sebab lama dia menunggu
tapi everything ok la
walaupun aku takde mood
tak bole tunjuk depan customer
kena senyum jer

pasal mood ni
atau aku memang tak bole pakai baju warna oren
ermm..mungkin juga kan
aura lain macam kalo pakai baju warna oren ni
betul ker? ntah la....
warna tu kan sesuatu
sesuatu apa eak
sesuatu yang tak dapat aku huraikan
kalau pakai warna merah atau maroon
aku rasa cam berani jer
bersemangat betul
kalo pakai warna hijau 
tenang jer jiwa
sebab tu aku suka hijau
sebab bole tenangkan jiwa selalu tsunami ni
hahahaha.....

sok keja pagi
pakai baju kurung gak kot
mesti dorang kata
buang tebiat ker si wyza ni
aku kan memang paling jarang pakai baju kurung
tapi sekarang ni kan bulan pose
belasah ajer ler
kalo hari hari aku pakai nanti
lagi dorang terperanjat

then ada satu staf tegur, hari khamis lepas
"cik wyza kalo pakai baju kurung
manis jer, bukan semua orang pakai baju kurung sesuai taw"
hahaha...kembang jap beb....tengok cutting lar..
ni lagi aku berkobar kobar nak pakai nie...
keji sunggoh aku....
seb baik ko bukan staf aku
kalo staf aku, konfem cuti raya ko aku approved
then sorang lagi
"camne ni la baru ok"
"eak, selama ni tak ok ker..."?

sorang lagi
dia ngadu kat aku apa yang staf lelaki cakap kat dia
ceh staf lelaki yang aku tak tahu apa dorang pikir
dia cakap
"wei, si wyza pakai baju kurung pon ok jugak eak"
"baru la nampak macam exec"
abih, selama ni aku macam apa???
nyonya jual sayur kat pasar ker?
kan aku pakai officewear...

tapi seyes aku cakap
masa kat mp dulu
selalu aku pakai blazer
seminggu ada la 4 atau 5 kali
kat sini, seminggu pon tak sekali
kalo sejuk jer aku pakai
dah banyak melalut ni
adios........

4 comments:

  1. saya suka ayat di petikan ini"belash je lah' lama x dgr ayat tersebut...ahahaah

    ReplyDelete
  2. aireel
    ye ker...org melaka ckp mmg cenggitu...

    ReplyDelete
  3. pakai kaler pink laaa...rasa cuteee je.hahaha

    ReplyDelete