May 19, 2009

bENgaNG keR aKu...

by Wyza Ibrahem

Hari ni aku balik lewat sikit, dok asyik berborak dengan staf, sampai telajak ke jam 7pm...
Sampai rumah takde sapa sapa pon. Aku memang dah lapar, sebab tengahari makan kol 12pm, so kiranya dah sampai la waktu makan malam kan. Tengok lauk sedap plak, ikan pari masak lada, ada sambal belacan, telor asin... Memang sedap...

Ambik pinggan nak boh nasi, nasi plak takde.. Kiranya ati ni dah panas sikit la.. Ok, aku cal mak, 2 kali tak jawab, then aku adik aku Amir, 3 kali, dia pon tak jawap... Then last aku cal sorg lagi aku, si Payep, erm..hp dia tengah caj la plak...

So, memang la tahap suhu aku ni dah naik... Ok la, aku pikir nak gi kedai la, nak makan, so aku aku pon ambik handbag, ntah macamne aku tergerak nak check purse aku, eh...carik carik tak jumpe, memang sah la tinggal kat tempat keja... Lesen, ic, macam2 lagi ada tu.. Aku dah gabra la plak, ntah ada dlm laci meja ofis atau aku tertinggal kat ats meja... Kalau tinggal atas meja, erm.... hilanglah...

Masa on da way tu aku anta sms kat Si Mar ni, tapi aku tersend plak kat no ayah dia... Adus, sengal tol la... Then aku forward balik kat Mar, then Mar cal... "Kak, kenapa bole jadi macam gini... Akak ingat apa ni"... Ntah la... So, pesannya, "Kak, drive keta elok2, take care... love u"...

Hah, love me... ke love si polan tu... So dia gelak terkekek kekek, "Akak ni, mana ada"... Alah, aku usik je...

So bila dah sampai, aku meluru la ke ofis, memang sah dalam laci, aku lupa nak masukkan dalam handbag... Then aku cal mak, dapat la, ngadu kat dia, mak kata bawak lauk tu makan kat kedai... Ala, segan la aku... So aku pikir aku bungkus je nasi nanti kat kedai mak.. Then aku jumpa plak staf aku, borak borak jap..

Pastu drive gi kedai, mak ada, aku borak jap, pastu bungkus nasi, terus aku drive balik umah..
Sampai kat umah, terang benderang... Semua lampu terbukak, ni mesti keja abang aku yg tak geti bayar bil elektrik tu... Masa aku nak gi tempat keja ambil purse, dia baru sampai dengan keta kokak honda besi buruk dia tuh...
hahaha... bole tak aku kutuk abang aku macam gitu... Ala, dia bukan baca blog aku ni, dia mane tau pasal tenet tenet ni, yang dia tau, main gitar, gesek biola... tulis toge toge atas ketas dan cari lagu nak main kat mana mana show....


So, aku kira bengang la dgn dia, sebab aku yang bayar elektrik, so aku la yg sakit membayarnya, bukan dia, tp dia suka suki bukak lampu tak geti tutup, ataupun along aku ni memang penakut.... haha.. memang, masa kecik kecik dulu, dia memang penakut... nak tutup lampu pon nak suh aku temankan...

So tak kisah la, sampai umah aku mandi, pastu makan... Lepas makan aku tengok cite kat tv3, Cinta Untuk Ain..then adik aku Si Amir badigol so'od tu keluar dari bilik, ntah bile dia ada pon aku tak perasan.. Dia tanya knp cal.... Aku ckp, nape? tak bole cal ke, dgn nada keras la, sbb mmg bengang kan, aku cal dia tak angkat... Dia tanya lagi, pastu dia kata, hp dia masuk air... yeker, dia tu yang masok air...

Dengan lasernya aku cakap, "Hp kau tu kalo tak bole pakai, tak jawap kalo orang cal, hempaskan je ke lantai...abis cite"... terdiam dia, nak jawap pe lagi...

Dengan muke yang selamber, aku baring kat kerusi depan tv, tengok tv lagi bagos kan... Bila dah abis cite tu, ttiba dia kata, "Ja... nak makan burger tak"? Aku jawap, kalo kau nak belanja bole gak, nada keras gak ni.. So dia kata"pinjam keta"... Erm...kunci atas meja tu... Pe lagi berdesup la dia pegi... Dia kan memang suke melenjan keta aku...

Masa aku dok lorat menaip ni, dia pon dah sampai kat umah, :Ja, tak nak makan burger ke?" Aku cakap, nak.. So aku keluar la dari bilik, aku tanya burger ape... Dengan selamba muka 20sen dia jawap... Burger b*bi... hahaha...bole ckp mcm gitu ker... Kiranya dia balas dendam la ni, sbb tadi aku marah dia kan... Aku pon malas nak panjang cite, ambik bawak masokdalam bilik, ngap la...La...burger ayam...

Tapi kalo burger tu burger teet...., aku tahu ke.... Hahaha...layanzz...

No comments:

Post a Comment