May 08, 2009

aKu dAn oGoS....

by Wyza Ibrahem

Erm, kawan aku kat tagged bagi ni hah, thanks mie... ni yang buat i sayang lebih kat u, hahaha...tak salah kan, u bujang, i bujang, ok per...
Ciri ciri orang yang lahir bulan Ogos, cuba korang baca jap, ader ulasan kat tepi tu...

OGOS

* Suka berlawak. ( mmg la, aku suka buat org ketawa, terapi jiwa tu beb)
* Mudah tertawan padanya. (ni, ntah, korang raser apa)
* Sopan santun dan mengambil berat terhadap orang lain. (sopan la sngt, tak jg, mengambil berat tu mmg la)
* Berani dan tidak tahu takut. (ni 100% betul, gagah la sangat, tp tuk perkara2 yg tertentu jer)
* Orangnya agak tegas & bersikap kepimpinan. ( tol tu, born to be a leader)
* Pandai memujuk orang lain. (satu kelebihan)
* Terlalu pemurah & bersikap ego. (mmg pemurah, murah sgt bagi kasih syg, ego?sapa yg takde ego, cube ko bgtau sikit)
* Nilai harga diri yang sangat tinggi. (ni 100% betul, setuju bangat)
* Dahagakan pujian. (haha, sape yg tak suke dipuji, tp mmg org suker puji aku aper, sbb aku kan bagos la sgt,haha)
* Semangat juang yang luar biasa. ( ni mmg betol lar)
* Cepat marah & mudah mengamuk. (ni, lagi la tersangat betol, cpt panas telinga, ada tip tip tak tuk kurangkannya)
* Mudah marah apabila cakapnya dilawan. (100% betol)
* Sangat cemburu. (sapa yg tak cemburu, cemburu tandanya sayang kan...)
* Daya pemerhatian yang tajam & teliti. (erm, satu kelebihan)
* Cepat berfikir. (erm..bole la, tp kdg2 buntu gak)
* Fikiran yang berdikari. (tol tu)
* Suka memimpin & dipimpin. (mmg, suka memimpin org, untuk jadi yg terbaik kan)
* Sifat suka berangan. (ni memang hobi aku)
* Berbakat dalam seni lukis, hiburan & silat. (ni tak brp betul la, stakat berbakat menulis puisi cinta ok lar)
* Sangat sensitif tapi tidak mudah merajuk. ( ni tersangat la betul, 100% sentitif kalo mlibatkan perasaan, tak pandai majok2 ni, so sapa jd pakwe aku untung kan, tak payah pujok2 aku)
* Cepat sembuh apabila ditimpa penyakit. (hehe, tol gak, mcm ayah aku ckp sbb tu nama aku pendek je, sbb kalo sakit cpt sembuh, huhu..wiza binti ibrahem)
* Belajar untuk bertenang. ( ni mmg aku tengah belajar la...)
* Sikap kelam kabut. (haha...kdg kdg mmg ader la)
* Romantik, pengasih dan penyayang. (erm..ni msti ader pada setiap org kan...tp org tak cayer aku ni romantik, sbb aku kan asyik tsunami jer..hahaha)
* Suka mencari kawan ( mmg la, tp kawan pon suka cari aku, sbb aku kan pkar motibasi...hahaha..)

Apa apa pun aku adalah diriku, tak sapa boleh mengubahnya, cuma aku nak tambah sikit, aku ni bole dikatakan :-

*serius (muke ketat je, sampai staf ckp, 'akak ni kalo pandang org ni, cam nak marah jer, sbb tu ramai org tak suka pandang akak"..erm, aku kesah ke kalo org tak nak pandang aku....)

*garang sangat sangat, (kalo cakap dgn staf ni, diorg pon kadang kadang meleleh gak airmata, tp sape suruh korang buat silap, aku kan mmg tak suker)

*jujur la sangat ( sampai org kata aku ni lurus bendul dan langgar tiang, tapi aku tak hipokrit...itulah diri aku)

*berpemikiran kuno (mmg pe, aku kan org kampong, biasak lar...dan byk sangat prinsip dlm idup, tu tak bole, ni tak bole, eleh...biar la, idup aku kan...)

*pendengar yang setia (meminjamkan telinga tuk teman teman, berkonsgi rasa dan perasaan dan memberi pendapat)

*penyimpan rahsia orang (erm, byk gak rahsia orang aku simpan ni, sbb tu diaorg suka citer dgn aku..)

suka bersendiri ( erm, melayan perasaan sorg2, dah biasa la, sepi tu sering menemani...)

Erm, ada apa lagi..nanti aku tambah lagi eak...Adios, badios, aku berambus k...

Wassalam....


No comments:

Post a Comment