June 24, 2009

teNGaH meMiKir....

Aku sebenarnya tengah dok pikir masalah adik aku. Dah 3 hari dia dok citer benda yang sama. Nak berhenti keja katanya. Entahlah, dia ni lembik sikit, suka pikir yang bukan bukan. Dia kata orang kat tempat keja dia buat dia macam macam, nak uji dia tu la ni la. Aku ni dah berbuih dok nasihat dia, sampai aku dah naik malas nak dengar citer dia. Tension sangat taw...

Ada ker diaorang cakap adik aku GAY, diaorang pernah test ker. Mana la adik aku ni tak tersentap. Dia ni pendiam, berat mulot. Kalo tak kenal kata sombong, tapi dia ok, aku tahulah adik aku macamane, memang la dia takde girlfren tapi dia bukan GAY.

So, aku tengah dok pikir samada nak jumpa dengan H.R dia ni ke tak? Nak bincang sikit kat H.R dia, tapi nanti, lagi la diaorang kata adik aku ni kelememei kan, sikit sikit panggil kakak datang... Aik suka ati aku la kan, aku kan kakak dia, selagi dia dok sebumbung dengan aku, aku berhak ok, walaupun mak dan ayah masih ada, aku takkan biarkan orang suka suki buli adik aku.

Aku ingat lagi masa kecik kecik dulu, umo aku dalam 10 tahun dan dia 4 tahun, masa aku dengan dia naik basikal dan ada lopak air, aku pon terjah je la dengan basikal aku tu, biasa la kan budak budak. Then ada seorang budak lelaki, nama dia Wahi, air lopak tu terpercik la kat basikal dia.

Dia maki maki aku, semua perkataan keluar, padahal umo dia baru 9 tahun tapi bab memaki ni dia mmg handal. Aku pon diam la, kan mmg salah aku kan, tapi tak mintak maaf beb, kecik kecik pon dah pandai ego kan aku ni.... Pastu dia tunjal tunjal kepala adik aku. Wah, ni tak bole jadi ni, sakit hati aku adik aku diperlakukan begitu. Aku pe lagi, bersilat jap. Memang teruk aku bantai dia...hahaha....aku debuk, terajang semua ada, tak dapat dia nak melawan.

Pastu dia nangis, dia cakap "aku cakap dengan nenek aku" ( dia duk dgn nenek, manja sangat, satu kampong tahu yg dia ni setan tau) aku balas la, "cakap la, ko nak cakap dengan abg ko pon aku tak heran la, pi cakap". Dia pon teresak esak jalan la pulang kerumah. Aku pon balik la dengan adik aku ni..

Tak lama pastu dia datang dengan nenek kesayangan dia tu, sekarang dah arwah pon. Nenek dia bising bising dengan mak aku, mak aku kata "hal budak budak ni saya tak campor" tapi nenek dia ni dok membekak je, so jiran jiran yang mana kepochi tu datang la kat umah aku, nak tengok pesta agaknya, pesta berlawan cakap ni...

So aku dengan beraninya, menjawap la kata nenek dia tu, aku bukan nak kurang ajar, tapi pada aku kalo benda tak betul, tak kira la ko tu budak ker, makcik, pakcik,orang tua berpuluh tahun atau segala bagai ker, nak templak, aku templak gak.

Pada aku yang salah tetap akan salah dan perlu dihukum atau diperbetulkan tak kira la apa status korang, sebab tu mak aku ni takut dengan mulut aku, sebab aku terlalu berani katanya, tak kira la, lelaki ker, aku main cakap jer.... Pada aku kita ni jangan takut pada orang, kita cuma perlu hormat orang, tapi kalo dah salah, kena cakap dengan diaorang kan...Betul tak?

Tapi sebenarnya kembar aku ni kalo cakap lagi sinis, makan dalam beb, dia pon sama dengan aku. Cumanya dia ni lagi cute dari aku, tapi kembar kan sama kan..tak juga la beb, perangai tak sama, kepala angin sama, hahaha....

Jauh aku melalut ni kan, sambung balik. Aku cakap la dengan nenek dia apa yang terjadi, tapi nenek dia ni dok beking dia, bising je kat aku ni, panjang mukadimahnya... Aku malas nak layan, aku bla la, dah penat dia bercakap, dia pon balik la. Lepas kejadoan tu dia tak berani lagi carik pasal dengan aku, budak budak yang seangkatan dengan aku, mana berani usik adik aku. Dan disebabkan kes tu, heboh kat sekolah masa tu, bangga jap...hahaha, macam menang piala besar kan..hehehe..

Yelah, tak sapa yang berani jentik si Wahi setan tu, cuma aku jer yang berani tau, semua orang takut nenek dia, tapi aku, satu bulu roma aku pon tak berdiri tau bila sebut nama nenek dia.. Korang nak tau apa nama nenek dia, MAK CEKCAKK, jangan gelak, dah meninggal ok.. Hormat tuh...

Erm, tengok la nanti mcamane, aku nak buat appoinment jumpa dengan H.R dia, tak pon aku cal...

So Zamir Ibrahem, kakakmu ini akan tolong ko eak.. Walaupon ko selalu tolong habiskan duit aku, aku tetap aku akan tolong ko.

Kawan kawan ko yang mana kata ko GAY tu, meh aku jumpe diaorang, biar aku mukadimah kan sikit kan telinga diaorang tentang bahana fitnah ni...

6 comments:

  1. Ahaiii macam2 laa...org pendiam pun kena gak..Buat dekk jer..lama2 org senyap..Manusia ni mcm2 kdg2 tuduh2 something utk something..Mana tau adik U bagus keje kan so ada yg dengki ..aduyaiii

    ReplyDelete
  2. mesti dia hensem...sbb biasa org hensem akan di COP GAY..

    ReplyDelete
  3. Ad Rifza
    tulah, resam kat tempat keja kan, biasalah, adik i tak matang lagi, tak sanggup berdepan dengan tekanan dan layanan kat tempat keja...

    ReplyDelete
  4. wah syima, tak la, sesedap mata memandang jer, tapi antara adik beradik, hidung dialah yang paling mancung taw, sebijik cam hidung ayah i, jeles i...

    ReplyDelete
  5. same dgn adik beradik lelaki kitorang 2-2 mancung..pompuan kemek!

    ReplyDelete