June 11, 2009

TuMpah LaGi




ENTRI ASAL AKU DAH DELETE, TAK GUNA SIMPAN K, TAK ELOK, BENDA DAH LEPAS TAK USAH INGAT LAGI.

Aku memang macam tu, kalo marah mcm2 perkataan yang tak elok keluar, sapa yang bole mengawal perasaan, aku bukan seorang yang pandai menyembunyikan perasaan, cepat melenting, tapi bila dah lama, pikir balik, rasa cam bodo sangat je perlakuan masa tu...

Lagipon ari ni (17hb) aku dah bertegur sapa dengan dia, biasalah, pusing2 pon satu ofis, tak bole mengelak, duk depan aku lagi, hari hari pon aku nampak dia, bertentang mata, tapi tak bersuara. Tadi aku tanya dia pasal sesuatu, dia pon jawap cam biasa jer..mmg betul masa tu penawar kan...

Sebenarnya kami terlalu rapat juga, ada juga berkongsi citer peribadi, makan bersama, biasalah, perselisihan faham pasti terjadi, dan itu aku anggap sebagai landasan tuk mengukuhkan lagi tali persahabatan, lautan lagikan bergelora, inikan pula hati manusia kan...

Dan hari ni ada perkara lain terjadi plak, dan seorang kawan tempat keja tu berkata, di ofis tu sebenarnya satu orang pon tak bole dipercayai, tapi aku tak macam gitu, dan aku tahu, dia ni pon macam aku, aku hanya bole percaya dia seorang saja kat opis tu...

Sesungguhnya hati manusia kita tak bole duga, dan kalo dapat kita menduganya, pasti kita akan tak sanggup menghadapinya...betul tak???



5 comments:

  1. Kita memang harus menjadi manusia yang penyabar

    ReplyDelete
  2. best nye.
    kuat semangat akk.

    sy siap rase nak benti kje je,...
    bebrape hari lagi sy mungkinakn berhenti dari di tukarkan ke cawangan lain.

    terlalu busuk hati dio!

    ReplyDelete
  3. cirle888 - memang dah banyak sabar ni, takkan persahabatan 10 tahun tu bole lenyap mcmtu saja kan, biarlah, masa itu kan penawar, biarlah dia ambik sebyk masa yg dia nak, aku akan ttp menunggu saat dia myapa aku...

    roozu - mmg kena kuat semangat, keja satu ofis, pusing pusing pon tarpandang gak, nak buat mcmane kan.. tukar cawangan lain? kemana? anggap tu sebagai satu cabaran..jangan patah semangat, mungkin satu kebaikan tuk awk, naik pangkat ke, dan mungkin org atasan sedang memerhatikan peretasi kerja awk...

    ReplyDelete
  4. saya pun tgh stress dgn kawan kat office..menjaja cerita pasal saya.saya tak balas,just wait n see.tuhan tuh kan adil...

    ReplyDelete
  5. syima - tulah keja budak2 kat opis, menganyam ketupat je, mengumpul dosa, ko sound je diaorang tu...semua pandai ckp belakang jer, ckp depan la kan, cam aku ni, sebab tu byk org tersentap, tapi aku jujur...kdg2 pikir balik, takde gunanya mjaga perasaan org, perasaan kte sapa yg pedulik, so ble dah geram, aku cakap je..pegi mamposs la....

    ReplyDelete