June 30, 2009

jamBAN geBEH !!!!


knp pompuan ni eak, buang tebiat ker???

Ni citer hari sabtu lepas. Ada la seorang hamba Allah ni yang mulotnya takde insuran ni bertanyakan satu soalan dan bagi komen macam jamban dia tu baek la sangat, mantop and tip top.... wei....pirahhhh!!!!

dia : kak, td tu promoter akk eak?

aku : a'ah, knp?
dia : jamban gebeh siot !!! (dengan nada menghina ni)

aku : budak kl tu, cuti seminggu, so keja partime

dia : erm, patutlah.... orang kl...memang hancur ler...

aku : jangan pandang dan nilai orang dari segi luaran, tak elok tu...
(sebenarnya aku nak ckp, jamban ko bagus sangat ker, maksud aku tunang dia la tp aku tak sampai ati, sbb ada ramai staf kat ctu, nak jaga gak air muka dia ni)

diam dia jap, tak berani nak bertentang mata dgn aku, aku bukan beking budak tu, tapi aku pon perempuan gak, tersentap gak aku bila dia cakap mcmtu.
dia ni nak ngutuk orang, bagos sangatkah kau tu. cakap tak beralas, kalo mak bapak budak tu dengar, mahu ditamparnya mulut ko tu.

dari sudut pandangan aku, ini jantan, bukan lelaki, jantan mmg cakap main sedap mulot jer, wei....jantan yang mcm ko nilah buat jamban gebeh taw!!!!


ko pon ada tunang, jgn ckp ko tak pernah "usik" dia, atau mungkin jamban dia ko tak sentuh, tapi "ringan ringan" ko tak pernah buat ker, wei.... aku pon pernah terperasan ada "gigitan cinta" kat leher ko tu. so apakah itu? ko nak cakap ko goreng telur pastu minyak panas terpercik kat ctu ker???

kalau banyak perempuan kat tempat ko tu, jap jap ko betulkan "parking". aku bukan nak pandang, tapi terpandang, bukan sengaja eak... aku pon sebenarnya tak sudi nak pandang..
.

satu lagi, knp mesti budak kl ko cakap mcmtu, ko ingat ingat budak melaka baek sangat mcm malaikat ker? ada contoh sorang budak melaka yg teruk, nak taw sapa.... ko lah bongok. mana mana tempat, daerah, ceruk rantau, luar negeri semua samalah. so jgn sedap sedap mulot jer cakap budak kl smua mcmtu, ko silap k.

jamban yang dimaksudkan oleh dia tu ialah punggung. takde keja lain diaorang ni kan, asyik nak pandang punggung orang jer, sedap sangat ker, kenyang ker korang tengok punggong perempuan ni. aku heran budak2 kat cni, nanti kang pukul 6pm, bersidai kat tepi pintu, tengok staf perempuan punch card nak balik.

kalo aku ada, mmg aku sound, terus diaorang bla... dah berbini dan dah ada tunang pon gatal lagi...

kot iyer pon ada mata pon takkan nak pandang itu jer, kdg2 pandang gunung, wei... pandangan itu harus dibataskan, memandang benda tu pon mengundang dosa taw....
kalau kita mngata bentuk fizikal orang, kita sebenarnya mengutuk ciptaan Allah, betul tak? manusia mana ada yang sempurna, cuma Rasullullah s.a.w jer yg sempurna.

Diaorang ni sekolah bertingkat tingkat tapi bodoh bertepek tepek...

Tulah jadi kalau akal kita pendek berfikir, mcm mak aku cakap "nganga dulu sebelum bercakap" atau ertinya fikir dulu sebelum mengeluarkan kata kata... ader paham !!!


Entri kali ni bukan nak sindir kaum lelaki, aku mintak maap kalo korang terasa eak... Ni sekadar bacaan, tapi kalu ada pengajarannya, ok aper... adioss...

3 comments:

  1. yg ckp bontot org fail tu agak2 bontot dia leh lawan JLo? Selalunya org yg suka dok perati badan org and carik kesilapan, dia pun tak hebat mana. Cuma saje nak tambahkan keyakinan diri yang tak hebat tu dengan mengutuk orang so dia rasa cam lega la ada org lagi buruk dr dia.

    LOSER.

    ReplyDelete
  2. bagus..memang best entry nie.. sedap mulut jejantan nak cakap jamban org..bengang jgk asal budak kl jer kata rosak..nie laa org panggil jantan yg berkokok jer lebih

    ReplyDelete
  3. green apple
    setuju dengan u, nak cover diri sendiri sbb tu dia ngata orang...

    dinzaaziz
    tulah, akal pendek dia ni...

    ReplyDelete