July 10, 2009

24 Ramadhan 1400 Hijrah

Hari ni offday, sok aku cuti gi Pahang, majlis bertandang sepupu aku. Kol 7pagi nak kena ada umah dia, rabak la mata aku...

So hari ni aku borink sangat, badan letih, tak taw kenapa. Mata aku ni nak tutup je, padahal kol 4pm ni. Ni pon aku gagahkan tuk menaip k... Pasni nak tido jap... Lena di petang hari, menjelmalah mimpi mimpi indah.

Sekarang dah umo macam ni, susah nak dapat mimpi best best... Ahaks... Sungguh blue aku eak...

Pagi tadi bangun tido dengan tak makan dengan tak mandi, aku dah mengadap pc, chat dengan kawan aku, Azimah. Lagu hari ni kat blog, Azimah yang bagi kat aku pagi tadi, so aku cari lagu tu letak kat sini. Best beb, thanks Zimah..

So pagi tadi aku banyak la melayan kuiz kat facebook, ada yg cam bangang jer jawapan nyer. Tapi ada gak yang betul. Mak pernah kata dulu aku lahir masa nak raya, memang betul la, cube nengok bawah ni...

Wyza telah menghitung tarikh lahirnya dalam tahun Islam.
Bulan kelahiran Islam anda adalah pada 24 Ramadhan 1400 Hijrah iaitu jatuh pada hari Rabu.

Maksud : Diambil daripada perkataan "ramda", yang bermaksud batu panas (patot la aku ni panas baran) Ini menceritakan ketika nama tersebut diberikan, keadaan amat panas ketika itu.

Sifat : Anda baik, pendiam (tak mana diamnya aku ni) dan suka merendah diri. Anda tidak angkuh kepada teman-teman yang dikenali. Anda tidak suka menonjolkan diri. Kehidupan anda selalu selamat.

Satu lagi kuiz...

Wyza baru selesai bermain "Makna Cinta Dari Nama Mu"

W : ..bisa menjadi lucu dan tolol dalam satu waktu (kadang kadang)
I : ..manis dan romantis (cam gula eak, ahakss..)
Z : ..memiliki fikiran yang luas (tak jugak, kdg2 kolot bangat, depend on situations)
A : ..seorang yang gila-gila (ni betul, kdg2 la)

I : ..manis dan romantis
B : ..sukakan orang dan intimasi
R : ..seorang yang lucu (hehehe)
A : ..seorang yang gila-gila
H : ..setia kepada yang satu (tersangat lah betul)
E : ..memiliki mata yang cantik (cantik ker, ntah...)
M : ..membuat pacaran lebih menarik (yer ker)

Apa apa ajelah...
Adiosss....

2 comments: