July 24, 2009

buaH hAti baRu...

Erm, semalam boss suh beberapa exec gi Jaya Jusco sebab semalam kan Jkad, so kita orang disuruh survey harga harga barang disana, maklum la nanti kita orang ada projek besar bulan september nanti. Tunggguuu....

Dalam kol 3.35pm kitaorang ke JJ la, tak jauh pon, berhadapan je, naik jejantas. Bile masok ke JJ, ramai giler customer, nak jalan pon susah, offer memang giler giler k, sediakan duit jer.

Dalam survey survey tu, promoter yang jual camera tu sapa aku la, terangkan produk dia, memang murah, kalo beli memang ada baucar dan dapt banyak free gift. Hajat dalam hati memang lama dah nak beli camera, so dalam pikiran ni ada la dok pikir pikir nak beli ke tidak?

Lepas amik kertas promosi tu, aku pon blah la, tengok barang lain. Tapi dalam hati dok pikir camera tu je. Tengah jalan jalan tu, jumpe si Mimi, kakak gf adik aku. Dah lama tak jumpe dia dan dah lama tak tak sms dia, pasal ada satu kes dulu, aku terus mendiamkan diri. Tapi semalam, cam biasa jer.. Borak cam biasa jer.

Pastu jalan lagi, jumpe lagi sorang ex Exec dulu, masa dia masuk keja dulu, akulah yang train dia. Si Aini tu makin kurus plak, bila tanya ada no hp tak, dia diam jer, pastu dia cakap mak dia tak kasik lagi pakai handphone, sebabnya, hp dia dah banyak kali hilang...

Masa keja dengan aku dulu hilang sekali, masa dia baru jadi cikgu dulu pon hilang lagi. So aku tak taw berapa kali lagi dah hilang. Cuai tol la si Aini. 
Lepas dah abis borak, dalam kol 5pm kitaorang balik la.

Then aku hantar sms kat kembar aku, tanya dia ok tak kalo aku beli camera tu. Dia kata belilah. Sebenarnya dalam pe pe hal pon aku mesti tanya kembar aku, kalo dia kata ok, aku ikut la, kalo dia kata tak ok, aku ikut cakap dia.
 tak sangka plak ada lain warna, tp semalam mmg ada satu 
warna je, aku nyer bright silver
So lepas abis keja kol 6.30pm, aku menapak la gi ke JJ, orang memang ramai. Jumpe budak yang promote camera tu, Nikon Coolpix L19, seb baik dia cam aku, then dia terangkan seba sedikit pasal camera tu, aku demand free gift gak, dia bagi aku nikon micro sd 2gb, nikon mini tripod, nikon case, nikon camera stand, ada voucher lagi kalo nak cuci gambar. Ok ler tu...

Sebelom bayar aku amik pendrive kingston 8gb warna pink, harga 57ingit, murah tak? Bole la kan. Pas bayar kena beratur plak nak ambik baucar jusco, lama beb, org mmg la ramai, cam cam bau ada, sudahnya, kol 7.25pm aku kuar dari jusco.

Aku sempat snap satu pic kat jejantas, tak leh amik banyak2, lagipon aku puasa. Saje je nak test camere tuh, ok la pic nyer, 8 mega pixel, leh zoom 3.6. Harga tak la mahal sangat, RM398 jer, ok per, tak payah beli mahal mahal, dengan ekonomi yg lembab mcm ni, kena jimat2 beb. Aku lupa plak nak tanya harga sebenar berapa...
jalan sesak akibat jkad, semua ni nak shopping k, tempat keja aku
belah kiri, nampak tak, separuh tulisan melaka mall tuh...

Lantak la..tak kisah la, so tak payah la pakai camera hp lagi. Tak sabar nak amik gambar Ammar dan Anis.. Miss them so much. Nak tepon dorang jap lagi....
Adioss...

4 comments:

  1. kamera compact mcm ni...nak beli kena tgk brand.paling ok canon dan nikon..
    kalau pasal megapixel,kamera lagi besar megapixel,lagi kena pandai adjust.kalau kecik,senang je..tangkap dalam ape pun situation,still cantik.klau cth 10 megapixel,suggest jgn pakai flash time siang atau dalam building yg byk lampu.nanti gambar gelap.kalau tak pakai flash,gambar sgt cantik...
    byk lagi tips.maklumla abg ipar photographer!

    ReplyDelete
  2. smlm aku gi gak jj...kol 3.30 gak aku pegi...aku takut tak de parking terpaksa aku merempit ngan memeber aku gi sana..hehe...sebenar nya aku baru tau ko ni bertapa kat melaka...kita duk setanah...bila leh jumpa kenal2..hehehe

    ReplyDelete
  3. syima
    thanks 4 d info...
    sbb tu la aku pilih nikon, pandai tak aku?
    hehehe...

    sue
    samalah, 3.40pn pon aku ada kat jj tu..
    sakit kaki aku berjalan, maklum la pakai kasut tumit tinggi...
    eleh, mmg anak jati melaka ni, ingtkan ko tahu, aku mmg tahu ko dok melaka...

    nak jumpe aku, singgah la kat parkson melaka mall...aku selalu ada kat cosmetic & fragrance dept, kalo takde, ko tanya la staf staf kat ctu, nt dorang panggil aku...
    ko sebut je nama aku, satu parkson tu kenal aku k, maklum la glemer beb...

    ReplyDelete
  4. ley la amek banyak2 pasni
    pastu tuka slr plak

    ReplyDelete