July 01, 2009

penCuCi dot dot

Ni citer minggu lepas. Biasa la, kalo takde keja kat ofis, aku melangok la kat selling floor, tengok customer, tengok staf serve customer, tapi bila takde customer kitaorang pon borak borak la, kalu bos lalu semua berterabur lari. hahaha...

So masa dok lepak tu, staf aku si Echa ni pon bukak satu citer, citer dia mengenakan staf aku yg sorang lagi tu. Staf ni memang kadang kadang bendul sikit, senang percaya cakap orang. Aku dan assistant aku gelak sampai tak cukup nafas. So aku suh dia tulis kat kertas, aku nak post kat sini. Tadi baru dia bagi aku. Masa nak menaip ni pon aku gelak lagi. Kelakar sangat...

Ni perbualan antara budak budak umo 19 tahun keatas tapi tak lebih dari 25 tahun. Ada 3 orang staf... Yang benarnya semuanya masih belum berkahwin eak. So citer ni ada lucah sikit, sori la kalo ada sapa sapa yang tersinggung..

Si Echa menulis.... aku singkatkan nama nama mereka...

Pada satu petang yg hening tu, kak wyza mengarahkan kami (staf staf parkson) untuk mengemaskan drawer drawer yg berselerak tu. Then kami terjumpe 'free gift' pencuci wanita kat dalam drawer silky girl ni. Comel jerk....camni citernya....

n.I : wei..ni tuk apa ek (pencuci wanita - brand silky girl )
Echa : owh ni untuk pencuci p**i, pas main, bagi mengelakkan mengandung....
n.I : eyh....yeke???
Echa : yela...kalo ko pas main tu... ko gune ni...insyallah tak mengandung nyerk !!! (dgn nada serius tanpa gelak)
n.AM : a'ah, betul betul!!! (tahan gelak gak ni)
Echa : ko tak caye ker??! ni srius ni...pernah ke aku tipu ko??
n.I : takde la...cam was was jerk....
Echa : napa was was plak?? prnah ker.... (cam pernah jerk)
n.I : camne nak gune wei???
Echa : seminggu 2 kali jerk tau!! sbb aku pon camtu gak (tetiba terlupe plak aku tipu di, hahaha)
n.I : hahaha...ko pon main gak eyh...
Echa : eyh.... (dgn tergagapnya) takde la...manelah tahu tak main pon bole ngandong (cover la)
n.I : aku nak satu leh tak??
Echa : leh, amik la... (bodonya, tak pandai langsung)
n.I : thanks...


ni la benda tu, tp ni yg jual, yg dia amik
tu kecik saiz nya...


Haha, masa dia abis citer tu aku gelak tak henti henti, dia pon sama, masa dah habis perbualan tu, diaorang pon gelak tak henti henti... So assistant aku kata, tak sangka eak si n.I camtu. La, tu hal peribadi dia, biarkanlah. Sebenarnya aku dah puas nasihat dia, tapi tak direct la, aku kias kias jer. Budak budak lagi tu, tapi kalo kawin dah bole beranak kan.

Dua minggu ni dia tak buat perangai, sebab aku dah nasihat dia haritu, aku cume cakap dgn dia, kita ada tanggunjawap pada hidup, pada kerja, hidup bukan semata mata nak seronok, kalo dah tak bole jaga diri sendiri, kawin jer. Dia senyum kelat jer sbb aku kan kalo bercakap mmg nada nak keras jer, sbb aku geram sangat dgn dia ni...

Disebabkan perkara macam ni, dia selalu ponteng keja, masok lambat. Mata dia tu dah macam panda dah, mana taknya, aku dapat info dari orang lain, dia ni lepas balik keja, lepak sana sini sampai kol 5 pagi, pastu kol 9.30 pagi dah nak masok keja, mana nak cukup tido.

Tup tup datang keja, ada la berbintat kat leher tu, tapi aku tak pernah plak nampak la, sebab aku ni mata tak jahat k, aku tahu membataskan pandangan, staf yang lain nampak then bagitaw aku, tapi aku tak pernah tanya, aku sendiri yang malu beb...

Budak budak zaman sekarang ni expert mepert, aku ni dah ketinggalan jauh bebenor, aku ni mmg kolot sikit, tu tak bole, ni tak bole... Maruah tu sangat penting beb, biar aku takde harta dunia, tapi harta diri yang satu ni kalo dah hilang, tak dapat nak ganti balik... Sampai ada sorang mamat ni, dia kata apa "u r missing a lots of thing Za".

So aku cakap dengan dia, hidup ni bukan saja nak cari keseronokan jer, ada tanggungjawap, ada prinsip... itu yang penting sebenarnya... Walaupon aku ni bakal jadi antik, hahaha...aku tak kisah la, kalo ada jodoh, ada la, kalo takde, sorang la hidup ni kan, mungkin sebab aku ada kembar, kalo aku takde sapa sapa lg dlm dunia ni, dia kan ada, anak anak dia kan ada...diaorang bole jaga aku kot. Insyallah...

4 comments:

  1. hmmm tuh wyza...budak2 skrg nih daring btl la.kalau kat mall,ternampak budak2 baye adik2 kite dok tayang love bite besar gabak kt leher,muka bangga gile.peeehhhh geli k!!
    sib baik adik saya tuh gf dia jauh kat penang.kurang skit la risau.tapi dua2 parents dah jmp each other rasanya adik tuh nak buat ape kat gf dia pun pikir 90x...

    ReplyDelete
  2. hazzy
    tulah, sengal budak sorg ni...

    syima
    tulah, trend budak2 skrg ni. dia siap tunjuk kat staf yg lain kat tempat keja, kat tempat teet pon dia tunjuk, bangga gila tu...
    kalo dah jumpa parents tu, mmg gerenti tak berani beb, yg kes staf i ni mak bapak jauh, duk umah sewa...

    ReplyDelete