July 15, 2009

naK diLuah taKut terGuris PerasaaN, naK kusimPan menJaDi beBan daLam Hati


Hari ni macam ada benda tak kena je... Aku asyik termenung, keja pon terganggu, sampai ada exec lain tegur, 'wei, berangan ker'...ntah lah... aku diam sikit hari ni. Mungkin juga sebab aku pose hari ni kot.

Bila sesuatu perkara terjadi, aku selalu mencari punca kenapa perkara tu terjadi dan bagaimana pula cara tuk aku selesaikanya ataupun cuba cari sesuatu yang bole buat perasaan yang berkocak ni kembali tenang.

Aku cuba tenangkannya tapi makin kerap mendatangi. Memang ada sesuatu yang menganggu perasaan aku, dari malam tadi..

Dan aku asyik memikirkannya dari malam tadi sampai sekarang. Iyer, mungkin masa akan tentramkannya, tapi bila pula akan berakhir.

Adakah aku terlalu menjaga perasaan dia tapi membiarkan perasaan aku tercalar. Nak diluah takut terguris perasaan, nak kusimpan menjadi beban dalam hati. Entah....kenapa harus macamni. Aku buntu dan juga keliru.

Iyer, aku bukan selalu begini, tapi bila jadi begini, akan berlarutan dua tiga hari, dan aku memang tak suka, sebab aku tak pandai selindungkan emosi aku. Ia terpancar di riak wajah dan mengundang mata yang memandang tuk bertanya.

Sukarnya untuk berkata kata tuk meluah rasa, tiada ayat dapat menyembuh jiwa. Aku pasrahkan diri padaNYA, mudah mudahan dapat petunjuk.



InsyaAllah...

Adioss...

6 comments:

  1. sabarlah..musim sedih sedang melanda..nnt muncul musim gembira...=)

    ReplyDelete
  2. si lampu neon
    yelah...tengah dok memikir ni...

    syima
    pe yg lain mcm nyer....

    ReplyDelete
  3. syima
    hahahaha...
    peringkat mengenal ati budi...

    ReplyDelete
  4. Luahkan lebih baik . Bagai dah lepas satu hal . Itu yang saya rasa :) kalau tak rasa mcm serabut sgt .

    Just kongsi pandangan sikit :D

    ReplyDelete