July 03, 2009

biLA naK kahWIN !!!

Aku dah borink tahap cipan ni. Emosi tak stabil k. Sok nak gi umah sepupu nikah, ahad ni dia sanding dan aku benar benar tension nak pegi ni sebab nak sediakan jawapan tuk soalan cepumas yang sepupu sepapat, mak saudara, pak saudara dan kawan kawan.

Aku dah beli hadiah tuk sepupu aku esok, tak sangka plak pembalut pink menawan hati aku, aku memang tak suka warna pink, warna pink takde dalam kamus hidup aku, tapi bila aku tengok pembalut ni, berkenan plak. So sekarang ni aku pon ada la dok pikir pikir nak beli baju kaler pink. Tengok, hati kita manusia ni kadang kadang senang berubah ubah kan. Tapi ni pembalut hadiah la, bukan perasaan cinta k. Paham tak!


pembalut yang telah menawan hatiku

So apakah soalan yang bakal dorang tanya yang telah mennension aku.

BILA NAK KAWEN???

Arrgghhhh, peningnya aku....

So malam tadi aku dah dok pikirkan jawapannya. Tak tau la relevan ke tak jawapan yang bakal aku jawap ni. Dan antara jawapannya ialah:-

1. belum sampai jodoh (jawapan yang selalu digunakan)
2. belum sampai seru ( tapi kalo jawap cenggini, konfem aku dah berpunya kan, ahakss, sure ada soalan susulan kan, contohnya, ermm...bila lagi tu?? )
3. tunang saya pegi belayar kapal, tunggu dia balik baru saya kawen dengan dia ( ni mak aku yang ajar, hahaha)
4. insyallah tahun depan (haha, jawapan paling senang, tahun tahun yang sterusnya pon jawap cenggini)
5. tunggu putera turun dari kayangan ( berjanggut la aku nanti kan)
6. suami korang nak tambah cawangan tak, kalo nak aku bole jadi calonnya (panggg...hinggap ke muka, gerenti aku balik umah nanti muke berbilau bilau, hahahaha...)
7. senyum simpul je, ala ala senyum kambing..
8. tak payah jawap, terus bla jer

Amacam, ok tak? belum decide lagi nak pilih mana satu jawapannya. Kalau u all ada jawapan yang lain, kongsi kongsi la aku eak. So bila jawapan aku dah bagi, mestilah ada satement ni kan.

KAU TU MEMILIH SANGAT @ KAU TU GARANG SANGAT, ORANG TAKUT NAK DEKAT!

Inilah yang paling aku benci ok. Diaorang tahu ker aku ni macam mana. Zaman sekarang ni tak payah la cakap pilih pilih. Kawen bukan macam main pondok pondok, tengok sekarang ni, kes penceraian makin meningkat kan, sampai dah ada gelaran, ibu tunggal, bapa tuggal.

Dan series aku cakap, kalau cinta tu aku bole pilih dan beli kat kedai, aku beli tau. Senang je. Tak payah aku nak pikir apa apa kan. Nak dikatakan sepupu aku yang baya baya aku semua dah kawen dah beranak pinak pon, sebab tulah dorang cari modal kan, tak taw nak bual topik apa, topik aku yang tak kawen lagi ni la, yang lorat diaorang dok canang.

Garang? Wei, tak kenal maka tak cinta la. Memang la aku ni bole dikatakan garang, sebab muka aku tak taw senyum, ketat jer. Senang citer senyum aku mahal sangat, orang yang tertentu je bole dapat senyum aku, sebab apa, sebab mahal kan. Lagipun orang tertentu jer bole buat aku senyum. Yer aku tahu senyum tu sedekah, tapi takkan la tiap saat aku kena sedekah kan. Tulah, orang selalu menilai luaran kan. Sebab tulah kalo diaorang tengok pic aku kat cni atau kat dalam hp, yang mana kenal aku la, dia kata, "ni kau ker"?

So aku nak cakap je ketuk kepala, tanya mata. Hahaha... Sengal plus ting tong kan...

Ok, sambung citer lain.

Sebenarnya ada seorang mamat ni yang kini memang hari hari suka berbual dengan aku, hari hari kat tempat keja, dia akan cari ruang untuk berjumpa dan berbual dengan aku. Kawan jer, tak lebih dari tu. Dia kata dia tahu, aku meletakkan 70% life aku pada keja, ye kot. Tapi yang penting hari hari dia buat aku ketawa.

Sekarang kalo ada masalah tempat keja aku selalu share dengan dia. Kitaorang memang dah kenal lama, tapi tak rapat, bila sama sama transfer ke Melaka Mall, tiba tiba je jadi cam kawan baik. Sebabnya, sama la, manusia kan suke menilai dari luaran. Dia kata aku ni sombong, tak pandang lelaki cam dia. Sapa suh dia dengar cakap orang kan. Tepulang la ooii...

Dan sekarang ni hangat kat tempat keja orang kata aku ada scandal dengan dia. Sebenarnya aku tak tahu pasal benda ni. Wei, mulot orang kan, aku memang tak boleh tutup, mata orang yang memandang, takkan aku nak pakai topeng plak. Satu lagi, kalo ada scandal pon pe salahnya, aku single and available, dia pon single but not available, sebab dia ada 5 girlfren k. Hahaha, dia cakap la, tak taw la kalo dia tipu aku, kalo termasuk aku 6 la gf dia.

Aku tak sanggup jadi gf dia. Dia kata dia boleh kongsikan kasih sayang, tapi aku memang tak boleh, kalau itu hak aku, memang hak aku, aku tak suka kongsi kongsi. Aku tanya dia kenapa perempuan boleh setia pada seorang tapi lelaki tak boleh? Dan kenapa aku boleh mcmtu dan dia tak boleh? Dia diam, takde jawapan.

Sebenarnya dia yang cakap ada budak meluahkan perasaan cenggini kat dia "saya akan terima abg kalau abg sanggup lepaskan kak wyza, saya tahu kak wyza tu makwe abg"... ooi...tolong sikit. hahaha....bangang tol la. Aku tanya dia sapa budak tu, tapi dia tak nak bagitau. Tapi si dia cakap, "u sapa yang i nak terima u, cantik sangat ke u tu".

Mesti budak tu nangis dalam hati kan. So adakah aku cantik... Panggg diri sendiri k... Tak la, aku biasa biasa je, seumpama, tak mampu mendongak ke langit namun tak pula menyembam ke bumi, paham tak anak anak... Cari makna yang tersirat tu..

Sesungguhnya cinta dan kasih aku itu untuk seseorang tapi belum aku temui lagi. Andaikata tidak dipertemukan di alam ini, mungkin dijanjikan di alam yang lain. Insyallah...

4 comments:

  1. amboi
    hehehe
    insyaAllah
    nnt jmpe la tu ur prince charming
    hehehe
    mne taw dia ade kr sekitar u??
    hahaha

    :)

    ReplyDelete
  2. yeker judiene...
    jom nyanyi ramai ramai
    akan kutunggu..bila tiba waktu itu, kumpulan candy...

    ReplyDelete
  3. yelah.kadang2 diorang nih tak paham atau buat2 tak paham.JODOH BLUM SAMPAI...lagi mau tanya2.saje lah tuh nak hanggatkan suasana...hehe

    ReplyDelete
  4. syima
    tulah pasal, dah berbuih mulot ni menjawap cengitu tp masih tak paham2 lagi...

    ReplyDelete