August 03, 2009

masuK hospitaL....

Hari cuti dan bangun pagi agak lewat. lepas makan sarapan, borak dengan mak dan ayah...then terima satu sms dari kawan baik, Christine,dia ada kat hospital, dia minta maaf sebab hari ni aku memang janji nak jumpe dia sebab dia nak bagi aku barang.

Then dia suruh ambil barang tu pada orang lain, kawan aku gak. dia masuk hospital, bukan sebab H1N1, tapi telinga dia belah kanan tak bole dengar.

Aku terus cal dia, tanya dia kat wad mana, tingkat berapa, tapi aku tak cakap la aku nak jenguk dia, kalau dia tahu aku nak pegi, dia mesti tak bagi. lepas dah borak aku terus mandi dan decide nak keluar, lagi pon memang aku nak keluar dengan adik nak ambik payment tuk cermin keta yang aku claim tu.

Jam 2.30pm bertolak dari umah, pegi mp sebab nak ambik duit sekali pada kawan. sebelum tu aku beli buah epal kat giant, ingatkan nak beli anggur tapi anggur kan panas, so rasanya epal lagi bagus kan.

3.00pm sampai kat Mahkota Medical Centre, cari bilik dia, erm...cian dia, memang telinga belah kanan tak bole dengar. Katanya memang kena stay hospital sebab doktor nak bagi 3 suntikan berlainan waktu.

 tak bole snap pic muka dia, sebab dia malu, so pic tangan
pon ok la....
 chinese name
Katanya dia cuma pening kepala bila bangun pagi, tapi memang malam tu dia dah tak berapa dengar...ntah la, tapi aku perasan, selalu aku panggil dia kena dua tiga kali baru dia menyahut...rasanya lagi dulu dia tak berapa dengar dan dia mungkin tak perasan pasal tu.

Tapi yang terharunya, dia beritahu aku dia masuk hospital, tapi adik dia pon tak tahu, sebab tu aku sms adik dia bagitahu, sebab aku cal dia tak jawap. Apa lagi cepat cepat adik dia cal aku tanya apa hal... hahaha... terkejut ko...


Then dia tanya u dah ambik barang tu tak?, aku cakap, Janice tak bawak la...aku tanya barang apa tu, dia sengeh jer...ada la katanya...kan your birthday this 6th August....huhuhu...terharunya...ingat jugak dia kat aku eak...thanks dear....bukan sebab barang tu, sebab ingatan tu...tu yang buat aku  terharu....n the first person yang bagi aku hadiah for this birthday....thanks dear, i sayang u Chris....

Dan sorang lagi yang bagi gift kata facebook...thanks Ira...

Aku harap Chris cepat sembuh, cuma anak dia je tadi yang temankan, anak dia pon tak sihat, demam... Dah pesan kat dia, apa apa hal, cal aku...tapi rasanya esok jelah aku cal dia...nak tanya perkembangan...

Kol 3.40pm, aku chau la, nak ke Batu Berendam, amik cek...hehehe...masyuk...eleh, ckit jer, bukan banyak pon...celah gigi jer...ahakss...

Satu lagi, si green apple pon masuk hospital...Tapi masa aku menaip ni dia dah ada kat umah... Cepat sembuh yer, jangan asik blogging sampai sakit beb....

Adios...

*tadi masa kat sepital semua staf pakai mask, dan aku pon kena screening, baru bole masuk...
so nampak cam seyes la penyakit ni...








No comments:

Post a Comment