August 27, 2009

ni yanG menDatanGkan maraH....


Jiwa tak tenang lagi ni, tapi aku nak menaip, padahal tadi baru aku cakap aku malas nak menaip kan.... tak tahu apasal lagi semalam aku nak marah jer, tapi aku tak la jerit jerit sebab pose kan, tapi muka aku masam la, sebab ada beberapa perkara yang tak mengikut perancangan semalam..



Baru jap ni, aku panas hati. Aku tergerak nak keluar dari bilik, nampak kakak ipar aku yang tersayang tu (nak muntah k) kat luar pintu bilik aku. Erm, baru balik dari umah mak dia selepas 2 hari takda kat sini. Then dia pon terus jalan masuk bilik dia, aku plak duduk kat kerusi yang ada kat depan tv tu, mak pon ada kat situ, tengah tengok tv.

Pastu mak cakap dia bawak adik pompuan dia...CEH.....panas jap hati aku. Aku bukan berkira sangat, tapi aku tak suka la. Ni umah mak bapak aku, kenapa plak nak bawak balik adik dia tido kat umah ni tak bagitahu dulu, tak payah mintak izin kah????? Dan abang aku yang sengal tu pon buat tak tahu... So AKU SANGAT MARAH.... dalam hati ni tuhan saja yang tahu.

Tak tahu berapa lama dia kat sini, dah la gedik, meluat aku tengok.

Aku paling tak suka orang yang tak geti hormat hak orang lain. Ada orang tak kisah, tapi aku memang la kisah. Jangan harap la aku nak tido dengan dia sebilik walaupun katil aku queen k. So kalo dia tido dengan kakak dia, so abang aku nak tido mana??? Tak pikir ke wei....

Kat umah ni aku ada 2 orang adik bujang, so aku rasa tak berapa manis la kan. Dah adik aku tu suka berlengin (tak pakai baju), berseluar pendek (boxer), so elok tak? Si kakak ipar ni takda otak ker?

Rumah dah ada, berambus je la (mmg marah ni), tapi berkira kira bila mahu pindah, si sengal ni janji duk sebulan je kat umah ni, sebab mak bagi masa sebulan lepas dorang kawen, tapi sekarang dah 8bulan. HANGAT TAK HATI AKU NI....

Ada banyak lagi benda yang berlaku, tapi aku malas nak citer, nanti orang kata hal family nak dijaja, tapi perasaan aku yang meluap luap ni macamane????

Sebenarnya banyak yang terbuku dalam hati ni, tapi aku pendamkan saja, sebab aku masih ada perasaan hormat pada si sengal dan juga kakak ipar. Bak orang cakap tulah bini, tulah laki, dua dua memang tak paham bahasa dan tak geti menjaga perasaan orang....

Aku pon bukan la baik cam malaikat, tapi tulah, adik ipar ni yang kadang kadang beli nasi bungkus, belikan tuk kakak ipar sekali, keluar makan ajak dia sekali dan bayar sekali walaupun tak pernah sekali pon dia bayar, tapi aku tak kisah, sebab aku kan MMG MURAH HATI la sangat...

Adik ipar ni yang kadang kadang hantar dia gi keja dan ambik dia balik keja... Adik ipar ni yang yang masak maggi tomyam tuk diri sendiri dan juga kakak ipar. Adik ipar ni yang selalu marah si sengal bila si sengal banyak bunyi kat kakak ipar...

So sapa adik ipar tu....akulah....dan sapa yang si sengal tu....abang aku la...

Takpe aku kutuk kutuk dia, dia bukan baca pon kan...nanti raya aku mintak maap ler kat dia...
Tapi aku rasa la kan, bukan yang muda je kena mintak maaf kat yang tua, yang tua pon sama kan... cam si sengal ni...kena mintak maap kat aku....sebab dia selalu menyakitkan hati aku... menyusahkan hidup aku....

Sikit sikit, "ja, ni macamane nak buat? "ja bole tolong along tak?. Adoyai, hangin tol la aku.... ada je benda dia nak tanya aku, tak bole pikir sendiri, sampai surat surat bank pon nak suruh aku baca, "ja ni apa dia cakap".... aku jawap, "dia cakap ko hantukkan kepala ko kat dinding"..... kadang2 aku jawap cenngini...."cakap betuk betul la ja..."

Harap muka je encem, tapi kadang kadang bebalnya setebal tebalnya....
Jangan bimbang, raya nanti aku sure mintak ampun eak sengal...

Adios....

7 comments:

  1. memang marah ni nampk sampai satu page ni x cukup nk luah lagi..

    pape pn, cool down....istighfar je ler byk2...

    marah tu sambung esok lak..

    ;-P

    ReplyDelete
  2. eiii sabar je laa.. kalau aku lah.. tanak bersekongkol dgn mak mertua dan kakak2 ipar aku lame2... kalau blh kan, blk raya pon nak tido hotel.. nasib laki aku tiap raya je blayar.. fuh selamat.. hahahahaha jahat bunyi nye.. tp tu lah masalah dlm kain masing2.. siapa tahu kan?? harap sabar bulan2 poser ni..

    ReplyDelete
  3. mr homosapiensz
    camne tak marah, privacy kita dicerobohi..

    naz
    betul tu naz, bukan semua orang leh terima benda camne ni kan, takde privacy kan...

    ReplyDelete
  4. marah betul ko..sabar k..sementara dia ade kat umah ko tu..ko buat2 la layan baik..yela tetamu kan..

    sabar2 k

    ReplyDelete
  5. si lampu neon
    mmg marah la...tapi dalam hati la, bila bertembung aku buat selamber je..cam biasa la...aku siap beli kuih muih ni, nak bagi dia bukak pose, mak pon masak spesel hari ni...

    ReplyDelete
  6. bila kite mule hidup dengan org lain..banyak yang kene belajar...

    takutlak nak berumah tangga..kene duk umah mak mentua...dan ipar2...

    ReplyDelete
  7. dilot...
    duk umah sendiri, ada privacy...

    ReplyDelete