August 24, 2009

mimPi buruK & beritA buruK

Mimpi Buruk
Erm...aku mimpi buruk...Ni semua akibat tido selepas suboh.. Aku mimpi kembar aku mati, tapi laki dia selamber jer...

Masa tu aku kat umah, tapi takde nampk jenazah ke apa, cuma tahu dia dah takda. Kat umah aku cari segala benda kenangan dengan dia. Nangis teruk teruk, cam orang meroyan....semua adik beradik sedih...

Then aku drive cari suami dia, dia leh selamba layan adik beradik dia makan, cam takde apa apa yang berlaku... Bila Ammar dan Anis nampak aku, berlari datang kat aku, pelok sekuat hati. Dorang tanya mana mamanya..."mama ane" katanya....


tak sanggup kehilangan kamo...

Aku tak mampu jawap apa apa... juz pelok saja... Then jumpa laki dia, dia langsung tak mention pasal kematian kembar aku. Dia bole cakap lagi nak beli tanah, pastu nak buat gelanggang futsal... Sengal kan mimpi aku ni... Semua adik beradik lelaki dia ada... Cuma aku tengok laki dia tak terurus, misai dan janggut tak bercukur...

Tapi dalam kepala otak masa tu tak leh nak pikir apa, cuma pikir camne la anis dan ammar nanti. Sapa nak jaga dorang, aku leh terpkir nak kawen dengan si rosli...hahahaha...gatal sunggoh aku...tapi tu kan tuk kebaikan anak buah aku kan...tapi aku tak cakap la dengan dia...

Dalam hati aku terpikir yang mesti duit kakak aku dia bolot, memang enjoy la tu.. Dalam masa aku mamai tak bole pikir tu, aku cam teringat, ni mimpi ke apa...

So bila mata terbukak, aku tahu kembar aku masih hidup, tu hanya mimpi jer... tapi pipi aku basah.... Then aku keluar dari bilik dan pegi bilik air, tengok jam kol 11.30am...amik ko... Mimpi apa time cam ni...

Then aku duduk sebelah mak, aku cakap aku mimpi Lielin mati, mak kata tulah, sapa suh tido sampai tengahari... Tapi masa tu aku nangis, tak tahu kenapa, sebak semacam... Mak kata cal la dia... Aku nangis lagi...

Aku amik hp, tengok ada sms, dari assistant aku...ni pon berita burok, nanti aku citer eak...

Aku sms dia....
'Lin, aku mimpi ko mati, tapi rosli tak sedey pon, dia himpunkan adik beradik dia. Ammar dan anis asik tanya mana ko, aku nangis taw'...

Dia balas, 'mengarut la mimpi ko, bile ko mimpi'? Aku jawap, 'dah nak pagi tadi'...
Then dia balas, 'bersetan la, dah pagi, maknanya aku panjang umo la kan'...( ko tengok dia ni lagi laser dari aku)
Aku jawap, 'ntah la, apa apa pon hati hati jer'...

Pastu dia melalut sms pasal mak mentua dia...adoyai...malas aku nk balas lagi...tapi layan gak... Sekarang dia kat terengganu, cuti sekolah kan, sambut pose kat sana...

Berita Burok
Aku dapat sms dari assistant aku, dia nak hantar notis berhenti keja hari ni. Memang dari semalam aku dah tahu, tapi aku ada pujok dia gak... Rasanya ni dah kali ketiga kot aku pujok dia, dari mp dulu dia nak berhenti, tapi masa tu aku promote dia, so gaji lebey skit then tak jadi berhenti... So tadi aku sms dia balik, suh da pikir betul betul... Tapi dia kata tu keputusan muktamad dia...

Sekarang ni aku pon dah putus asa nak pujok dia lagi, sebabnya dia nak tolong mak dia meniaga, abang dia dah buat loan tuk besarkan kedai mak dia... Aku tak bole nak halang lagi, aku rasa tu pon tuk kebaikan dia...tuk masa depan dia, lagipon dia mengandung sekarang ni...

Tapi yang sayangnya, dah 4 tahun dia keja dengan aku, angin aku pon dia tahu... Kitaowg pon dah jadi rapat, selalu makan sama sama, karoake sama sama, sore dia memang sedap giler, cam serak basah... Dia pernah masuk kelas vokal k... Dia pandai masak dan sedap sangat, buat kueh pon pandai, pandai mengandam, kalo makeup, memang superverb beb...


my assistant, maslinda

Dia ni yang selalu touch up aku, memang cantik hasilya, sampai B.A kat mp jeles taw..... Dia ni kalo makeup cam stail makeup orang kawen tau... Sebab dia ni pandai melukis, orang kata kalo sapa pandai melukis, dia pandai guna jari dia tuk makeup...melukis dimuka pakai segala benda kan.. Lagipon dia pernah belajar mengandam...

Satu lagi kalo dia dia makeup kan customer, customer tu mesti beli apa yang dia pakaikan kat muka customer tu... Dia ni berbakat dari segi apa pon, cuma satu jer, mudah lupa...

Dia keja dengan aku dari dia single sampai sekarang ni dah kahwin... Anak dia yang sulong pon dah 3 tahun...Erm...maknanya aku ada masa sebulan lagi dengan dia. Bulan depan dia dah babai kat aku...sedeynya...

Camner tu, berlambak la keja aku kena buat sorang sorang kan... Kalau keja aku banyak, aku cepat naik angin... Buat masa sekarang ni takda calon yang sesuai tok di promotekan jadi assistant aku...

Dan aku pasti rindu celoteh dia, dia ni kelakar giler, satu melaka mall taw dia ni kelakar dan kuat melatah, kalo melatah tu perkataan luar dalam keluar... Dia selau buat aku ketawa tau... Menceriakan hari hari aku yang suram.....

So perlukah aku nangis lagi...
Arrghhh......tabahkan hatiku....

7 comments:

  1. si lampu neo
    takut kalo jadi kenyataan, minta dijauhkan...

    ReplyDelete
  2. ish mimpi tuh kan mainan tido (nak ckp syaitan,dia dah kene ikat)..
    manenye twins kamu panjang umur

    ReplyDelete
  3. syima, ada gak mimpi jadi kenyataan taw...
    aku harap selamanya aku bernafas, dia ada disisi, walaupon jauh tapi dia ada...

    ReplyDelete
  4. doa semoga kak Lielin panjang umur!
    amin...
    owh ! lupa plak...
    doa utk kembar beliau juga :)

    ReplyDelete
  5. doa saya moga mimpi yg buruk dijauhkan dari kamu.cian xde asst,xpe saya sudi.eheheheh gurau je

    ReplyDelete