August 07, 2009

tawaRAN....

semalam bos suruh aku dan sorang lagi exec gi mp, bagi training tuk exec batu pahat, diaorang datang mp, patutnya dorang datang ke store aku, tapi kan takde elektrik kan, so pi mp la.

tapi yang aku musykil kan, mp kan ada exec, kenapa tak suruh diaorang train. tapi takpela kan, dah orang jemput kesana, so maknanya kiranya aku ni bukan calang calang orang kan, ahaks...

tulah aku kata dengan Chris, keja bagus pon susah, keja tak bagus pon susah... hahahaha... tapi semalam Chris takde, dia offday, so aku jumpa la bos kat sana.

aku ada gak borak dengan dia, dan dia ada satu perancangan tuk aku, tapi aku tak bole citer la, sebab tak konfem lagi, lagipun dia pesan, pls keep to yourself.

u know what, bila kau dah tak keja tak situ, barulah mereka tahu menghargai apa yang telah usahakan dan lakukan disitu. itulah yang terjadi pada aku, dan aku bangga sebab dihargai.

aku bukan nak dabik dada, tapi ntah la, aku serba salah, sini bos, sana pon dulu bos, so kalau dorang nak rebut, aku nak buat camner? dan paling aku takutkan bila ada new store open, nama aku la paling senarai atas untuk di transfer kan.

sebab apa? sebab aku single lagi dan berpengalaman. tulah, patutnya aku kena cepat kawen kan, malangnya calon takde, yang ada sekarang ni pon tak konfem lagi, sebab dia selalu menyakitkan hati aku.

so, do i have any choices, ntah....
hari mendatang akan kuharungi dengan penuh dayaku.
namun bila tiada dayaku, aku pohon berilah aku kekuatan....
berilah aku ketabahan...

4 comments:

  1. alhamdulilah.1st sekali kita harus bersyukur kepada yg maha esa.mungkin dia telah tunjukkan kamu jalan untuk memajukan diri...takkan nak berada ditahap lama sahaja sebab umur pun bukan semakin muda.ambil itu sebagai cabaran,gunakan kematangan kamu dalam mengharungi cabaran baru itu.insyallah

    berkat kesabaran dan ketekunan kamu akan bahagia dangan apa yang kamu miliki.

    amin

    ReplyDelete
  2. ape yang ade dpn mata, better grap.peluang allah bagi kadang2 sekali je.nanti sampai masa,dah ade family, dah ade anak, susah dah...

    ReplyDelete
  3. syima
    tulah, tapi terikat dengan mak, mak tak kasi gi luar dari melaka, maklum tinggal sorang jer anak pompuan...

    ReplyDelete