August 10, 2009

seLembut suteRa

aku dengar lagu ni masa nak balik ke rumah dari tempat keja...
entah mengapa aku suka melayan lagu macam ni pada saat saat begini....
begitu sentimental aku ni kan...
melayan perasaan, berkelana mencari puncanya....

nur fatima-selembut sutera
Dalam hidup tak seindah yang tersirat
Dalam cinta tak seasyik yang diduga

Dalam hati ada cinta yang terbiar
Entah bertahun ku siram kasih bersarang dalam jiwa

Dikau hadir bagai selembut sutera
Terpesona dalam diam ku terlena
Membuai impian cinta kita
Sehingga ku tenggelam
Dalam arus yang menyeksakan


Kasih tidak pernah ku meminta
Selain cinta dan kejujuran hatimu
Cinta dalam meniti usia
Punah semua saat yang bahagia


Di mana kelembutan yang ada dulu kasih
Merana dalam senyuman ku meratap sedih

Selendang sutera yang menjadi saksinya
Kisah cinta yang tertulis kini telah berakhir

Dengarkanlah ucapan sendu hatiku
Kenangilah erti cinta yang bermula

Kembalilah agar bisa ku merubah
Terangi hati agar bersinar di dalam percintaan

Oh kekasih simpan kenangan buatmu
Untuk daku yang masih ada di sini
Kerasnya hatimu untuk kembali
Tak terdaya ku tanggung penyeksaan
Yang abadi dalam selembut sutera

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*


kataku...
bait bait kata membuai perasaan...
memang terkesan dalam lembutnya....
aku yang terpesona dengan katanya
memejam mata sambil merasa
betapa sadisnya perasaan
lalu terjemahnya airmata
dan kusapu dengan hampa
kata kata yang meneroka luka
mampukah....
aku lupakan segalanya...

2 comments: