August 12, 2009

tak sanGGup jaDi sonGsanG.......


Aku hairan la.. kenapa la ada perempuan minat kat aku kan? dan benarnya aku tak tahu apa motif mereka. Tapi ada la beberapa orang yang aku jumpa. Kadang kadang memang la tak perasan, tapi orang lain yang perasan.

Aku ni memang tak lembut mana, keras, kasar dan cakap men sedap mulut jer, tapi tak juga, tapi dalam kategori lantang bersuara, dan akhir akhir ni dapat gelaran PEGUAM kat tempat keja... hahaha....ntah la...tapi cam ok je gelaran tu. Thanks to my team...luv u all...hehehe, aku yang paling bongsu tau dalam team tu...manja la sikit...ahaks...

Citer hari ni, ada sorang staf ni memang suka kat aku kot, aku rasa la, perempuan taw. Ntah la, aku tak pernah buat something special kat dia pon. Dah lama aku tahu pasal benda ni. Bila aku cuti lama sikit, dia tanya pada orang, kenapa lama tak nampak aku, tapi bila aku ada kat depan dia, dia buat tak tahu je, asik senyum jer. Dan aku perasan dia selalu pandang aku, dan sesungguhnya aku tak suka pandangan tu.

Dia pandang aku cam aku ni boyfriend dia. Hahaha, tu lom lagi aku panggil sayang kan. Ahaks, aku memang panggil sayang pada kawan kawan perempuan yang rapat... tapi tak pada lelaki ok.

Aku rasa dah setahun dia keja, kadang kadang dia cari peluang nak cakap dengan aku, aku layan cam biasa je, tapi kalau aku senyum kat dia, punyalah indah dunia ni buat dia. Yer, aku bukan mudah senyum, tapi sekali senyum memang menawan ok, cair taw, ahaks...aik tak caya eak, cube tengok pic kat bawah ni....



Tak la, biasa jer...saja nak story sedap sikit, huhuhu.... So hari ni dia ada kat dept aku, dia ni cashier. Masa aku kat dept tadi, dia pandang jer. Tak kisah la...

Dan malam tadi masa aku tengah borak dengan bos, agak jauh gak dari kaunter dia, bila aku tertoleh ke kiri, aku nampak dia tengah pandang aku, lepas perasan aku pandang dia, dia toleh tempat lain.

So tadi masa aku tengah cari staf aku yang kebetulan ada kat kaunter dia, staf aku usik dia.

echa : ni, kak wyza ada depan mata, tak nak tanya ker? salu sebok tanya mana kat wyza
dia sengeh jer
echa : (sambil ketawa) malu ker? kak wyza... dah merah muka dia...
aku : (sambil senyum) kenapa tanya saya...
dia : tak bole tanya ker? lain kali tak tanya lagi la...
echa : eleh, merajuk la plak...
aku : (dengan senyuman yang manis) lain kali tanya selalu yer!!!
echa : haritu birthday kak wyza tau...
aku : erm...awk tak wish saya pon...(aku terus berlalu sebab ada customer nak buat pembayaran)

Aku pon tak tahu apa lagi si echa borak dengan dia, echa ni suka usik dia, sebab echa tahu dia suka kat aku, lagipon dia suka tanya kat echa pasal aku...

So, hari ni aku tumpangkan echa balik, nampak dia tengah tunggu orang ambik dia balik keja. Echa kata umah dia sama area dengan echa.

Masa jalan nak ke parking, aku cakap dengan echa, tumpangkan dia sekali la. So echa panggil dia, tak tolak siot. Nak juga naik keta aku ni. Dengar gak dia cal mak dia, kata balik dengan kawan so kakak dia tak payah ambik dia.

Ahaks, bukan senang dia nak dapa peluang cam ni kan...
Dalam perjalan ke umah dia tu, aku tanya la mana arahnya, tergagap dia jawap, si echa asik gelak jer. Aku pon tahan gelak je ni.

Bila dah nak dekat sampai kat umah dia, aku tanya mana rumah dia, tapi dia kata turunkan dia kat situ saja, aku tanya lagi mana umahnya, dah malam kan, pastu ada la budak budak lelaki lepak kat public phone tu. Dia kata takpe. Turunkan kat situ je.

Erm, lepas turun dia senyum meleret sampai ke pipi. Dia ingat boyfriend ke yang hantar dia ni.. hahahaha...
Betul beb, dia tengok kitaorang sampai hilang dari pandangan. Senyum meleret sambil jari dia menutup bibir, seolah olah tak percaya yang aku hantar dia balik...korang dapat bayangkan tak?

Si echa gelak cam nak pecah perut. Aku pon senyum jer. Kelakar tengok gelagat dia...
Jahat kan aku, dah tahu orang suka kat aku, pastu aku plak buat benda cam ni kat dia. Lagi dia tak bole lupa kan...hahaha...aku tak bole halang sapa sapa nak suka aku, aku harap lelaki suka aku....tu lagi best kan...panggg....sungguh gatal aku ni.

Tak la, kalau staf laki aku biasa jer, tak de la over, tapi perempuan ni, aku layan lebey sikit, bukan semua staf perempuan la, yang kat bahagian aku jer...dengan kata lain, ambil berat ok, aku nak semua orang keja hapi kat tempat keja, sebab tu kadang kadang aku suka tanya atau borak borak dengan diaorang, dan dengan cara itu aku rasa aku akan lebih mengenali diaorang kan.. Bukan senang nak jadi ketua yang baik, rapport tu penting...

So pada sapa sapa yang terlebih anggap pada aku tu, aku tak taw nak buat apa. Tapi aku appreciate la kalo diaorang anggap aku ni istimewa kan...hahaha..manusia beb, tak lari dari rasa ingin dihargai...

So pada cashier tu....awk tu cantik, cantik dari saya...dan kalo saya lelaki, sy tackle awk tau...tapi apakan daya, saya seorang perempuan dan tak sanggup jadi songsang k...tapi aku akui, aku suka pada perempuan gak, bersahabat ok, i bukan lesbo atau lesbi...dan aku terharu perempuan panggil aku sayang....
terasa dihargai....arrgghh yang benarnya aku sunyi k...tapi tak bermakna aku songsang.........
selisih malaikat 44....

Adios....









 








7 comments:

  1. hahahaha

    maybe die just admire awak kot

    die anggap awak idola die
    :D

    ReplyDelete
  2. saya duluuuu-duliuuu...tapi tak kenal langsung pun.ade lah 2-3 org..
    tapi kalau mane2 pengkid yang kitorang dah kenal each oth since skolah..nak muntah je tgk kite.haha..takkan minat sbb tau perangai cam langsuir.

    ReplyDelete
  3. cik
    mungkin juga ya...

    syima
    u pon ada pengalaman yang sama ker?

    ReplyDelete
  4. upss.. agak bahaya. tapi klau niat dia nk kwn2 ok kot.. takmo la lesbi lesbo ek?

    ReplyDelete
  5. mya
    konfem sy tak lesbo mahupun lesbi...
    dia sy tak taw la...

    ReplyDelete
  6. salam... wiza...., rasanya masa sekolah2 dulu pun mcm ada terkena benda2 mcm ni.... tapi satu je kaedah nak yang aku rasa mcm mujarab. start bahasakan diri "akak" kat diorang esp kalu budak tu muda lagi... dengan harapan...., biar dia tersentap sket. lepas2 tu..., rasanya dah ok dah kot....

    bila terkena kat aku..., biasanya aku akan terlarikan diri daripada org2 camgini... tak sengaja sbb tak selesa. Aku pun ngaku gak... aku mmg suka layan geng2 pompuan ni... suka melawak terover sket sbb rasa selesa dengan hakikat 'kita-kita ni perempuan'. bukannya aku tak suka layan geng2 lelaki... suka, tapi ada batasan yang perlu kita jaga. lagipun kengkadang, aura, pe'el & cara pemikiran antara lelaki dan perempuan berlainan. jadi terpaksa la terima hakikat yang tak semua org blh layan semua org. (korang paham ke ni?).

    pastu bila tiba terkena renungan yang terasa pelik ni (tak kira la dari laki ke pompuan ke...), mmg secara automatik aku ter'back off'. tak sengaja. hmmmm.... tak sanggup u... ehehe...

    ~perempuan utk lelaki~

    ReplyDelete
  7. zimah
    wah, panjang lebar eak khtubah ko...hahaha, gurau la beb...
    aku 100% setuju dgn ko, tapi beb kat tempat keja, aku tak biasakan diri aku akk, aku selesa dengan saya dan awak, dgn cara tu, senang aku nak mengarah, keja aku kan bagi arahan je beb...
    tp kalo yg mana aku rapat rapat tu mmg la aku bahasakan diri aku akk...

    beb, ym aku tak leh bukak la, nt aku anta kat facebook ko, msn aku eak...

    ReplyDelete